סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
רכב אוטונומי של פולקסווגן במבחנים
רכב אוטונומי של פולקסווגן (יצרן)

פורד ופולקסווגן סוגרות את מיזם הרכב האוטונומי ארגו

יצרניות הרכב השקיעו בחברה כמה מיליארדי דולרים מאז 2017 - אך כעת הודיעו על סגירתה. ברקע: הקשיים הטכנולוגיים והרגולטורים

מיזם הרכב האוטונומי המשותף של פורד ופולקסווגן, ארגו AI, נסגר - כך לפי חשיפה של מגזין Tech Crunch. החברה שהתחילה ב-2016 כמיזם עצמאי של בריאן סלסקי ופיט רנדר, יוצאי גוגל ואובר, היתה ההשקעה הגדולה הראשונה של פורד בתחום הרכבים האוטנומיים.
ב-2017 הודיעה יצרנית הרכב האמריקאית הוותיקה כי תשקיע בארגו מיליארד דולר על פני חמש שנים. המיזם היה חלק מהבטחת פורד להציג מכונית אוטונומית עד 2021. בשלהי 2017 נחשף כי פולקסווגן חלק מהמיזם. השקעתה של פולקסווגן עמדה על כ-2.6 מיליארד דולר.
לפי Tech Crunch, ההודעה על סגירת ארגו נמסרה היום ל-2,000 העובדים. הם צפויים לקבל בונוס שנתי וכן בונוס על העסקה בין שתי החברות. חלק מהעובדים יקבלו הצעות עבודה מיצרניות הרכב.
סגירת ארגו מגיעה חודש בלבד אחרי שהחברה הודיעה על שורת מוצרים חדשים, לרבות אקוסיסטם לתמיכה במשלוחים מבוססי רובוטים ומוניות אוטונומיות. עם זאת היא באה בתקופת התפכחות משוק הרכבים האוטונומיים. פורד, כמו חברות אחרות רבות בהן חברת המוניות אובר, יצרנית המכוניות החשמליות טסלה ו-GM, האמינה כי תוכל להציג רכב אוטונומי במהירות. עם זאת אט אט התברר כי פיתוח רכבים בעלי יכולות נהיגה אוטונומית גבוהה היא משימה קשה טכנולוגית ורגולטורית. ונכון להיום אף חברה לא מצויה בשלבי פיתוח סופיים.
באותה תקופה של השקעת הענק של פורד בארגו, חברות רבות אחרות ביצעו רכישות דומות. בין השאר רכשה אינטל את מובילאיי הישראלית תמורת 15.3 מיליארד דולר - שהונפקה היום בשווי כמעט זהה של 16.7 מיליארד דולר.

--


Save a tree - kill a beaver