סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג (צילום: אנבידיה)

חקירה בארה"ב: חשד שאנבידיה מפרה חוקי הגבלים עסקיים

מחלקת המשפטים של ארה"ב החלה באיסוף ראיות נגד החברה, זאת בעקבות חשדות שאנבידיה מעצבת את מערכות השבבים שלה באופן שיקשה על לקוחות לעבור לספקים מתחרים, ומענישה רוכשים שלא עושים שימוש בלעדי בשבבי הבינה המלאכותית 

מחלקת המשפטים של ארה"ב שלחה זימונים לאנבידיה ולחברות אחרות כחלק מהליך איסוף ראיות לכך שענקית השבבים מפרה חוקי הגבלים עסקיים – כך לפי דיווח של בלומברג. המהלך מעיד על האצה בחקירה שמנהלת מחלקת המשפטים נגד החברה, ויכול להיות צעד משמעותי בדרך להגשת כתב אישום נגד החברה.
מקורות עם ידע בנושא אמרו לבלומברג שבכירים במחלקת המשפטים חוששים שאנבידיה מעצבת את מערכות השבבים שלה באופן שיקשה על לקוחות לעבור לספקים מתחרים, ומענישה רוכשים שלא עושים שימוש בלעדי בשבבי הבינה המלאכותית (AI). בעבר שלחה מחלקת המשפטים שאלונים לאנבידיה ולחברות טכנולוגיה אחרות, ועתה מתקדמת החקירה לשלב שבו מונפקים לבכירי החברות צווים שמחייבים אותם לספק מידע.
החקירה כוללת גם את העסקה של אנבידיה לרכישת Run:ai הישראלית תמורת 700 מיליון דולר, שנחתמה באפריל. החברה פיתה מערכת הפעלה עבור מעבדי AI, ובמחלקת המשפטים חוששים שחיבור למוצרי אנבידיה האחרים יקשה יותר על לקוחות שמבקשים להפסיק להשתמש בשבביה. כן נבדק האם אנבידיה נותנת אספקה ומחירים מיוחדים ללקוחות שמשתמשים בטכנולוגיה שלה באופן בלעדי, או רוכשים ממנה מערכות שלמות.
מאנבידיה נמסר בתגובה שהעמדה הדומיננטית שלה בשוק היא תוצאה של איכות מוצריה, שמספקים ביצועים מהירים יותר משל המתחרים. "אנבידיה מנצחת בזכות יתרונותיה, שמשתקפים בביצועים של מוצרינו ובערך שהם מספקים ללקוחות, שיכולים לבחור את הפתרון הטוב ביותר בעבורם", אמרה.