סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה טיקטוק ב קליפורניה ארה"ב
מטה טיקטוק בקליפורניה (צילום: רויטרס)

פפסי, אמזון ואפל הובילו את הפרסום בטיקטוק

חרף האיום לחרם משיקולי ביטחון לאומי, הפרסום בטיקטוק בארה"ב צמח ב־11% בחודש שעבר. מנכ"ל חברת שיווק של משפיענים: "במקום לחשוש מחרם אפשרי, ראינו מותגים מגדילים את ההשקעה בטיקטוק"

למרות האיום לחרם על הפלטפורמה משיקולים של ביטחון לאומי, הפרסום בטיקטוק בארה"ב צמח ב־11% בחודש שעבר, בעיקר מחברות כמו פפסי, דור־דאש, אמזון ואפל — כך לפי נתוני חברת סנסור טאוור שפורסמו ב"פייננשל טיימס".
מותגים מתכננים להמשיך ולפרסם בטיקטוק, זאת בעוד חברות פרסום מובילות, ובהן אומניקום וגרופ M של WPP נמנעו מלייעץ ללקוחות להקטין את החשיפה — כך לפי בכירים בענף. לקראת השימוע שנערך בחודש שעבר בקונגרס למנכ"ל טיקטוק, סקר שערכה חברת התוכנה קאפטרה בארה"ב גילה כי 75% מהחברות מתכננות להגדיל את הוצאותיהן בפרסום בטיקטוק במהלך 12 החודשים הבאים. ועדיין, הסערה הפוליטית הובילה מספר חברות להכין תוכניות מגרה, כמו מעבר למתחרות מטא וגוגל, זאת כהכנה לחרם אפשרי.
לפי דיווחים, סוכנות תקשורת מובילה פנתה ללקוחות בבקשה כי יכניסו סעיפי כוח עליון לחוזים עם הפלטפורמה ויבחנו היטב את תנאי הביטול, לפני שיתחייבו. "במקום לחשוש מחרם אפשרי, ראינו מותגים מגדילים את ההשקעה בטיקטוק", ציין אדוארד איסט, מנכ"ל חברת השיווק של המשפיענים Billion Dollar Boy.
הפרסום הדיגיטלי הוא המקור המוביל להכנסות טיקטוק הגלובליות בהיקף 10 מיליארד דולר. בשנה החולפת, היא נלחמה על נתח שוק באמצעות תעריפי פרסום נמוכים יותר מאלה של מטא וגוגל, כמו גם תשואה גדולה יותר על הפרסום באמצעות פורמטים חדשים. הכנסות טיקטוק השנה צפויות להגיע ל־14.15 מיליארד דולר, לעומת 9.89 מיליארד דולר ב־2022 — כך לפי הערכות קבוצת המחקר אינסיידר אינטליג'נס.