נינטנדו: קרוב ל-6 מיליון קונסולות סוויץ' נמכרו לבתים שבהם כבר היתה קונסולת סוויץ' אחת
נינטנדו: קרוב ל-6 מיליון קונסולות סוויץ' נמכרו לבתים שבהם כבר היתה קונסולת סוויץ' אחת
מדובר בכ-20% מהקונסולות שנינטנדו מכרה בין מרץ 2020 למרץ 2021; לפחות חלק מהצמיחה מיוחס לקונסולת סוויץ' לייט, גרסה זולה וקלה של הקונסולה שהושקה בסוף 2019
נשיא נינטנדו שונטרו פורוקאווה סיפר במסגרת סשן שאלות ותשובות עם בעלי מניות כי בשנה שבין 31 במרץ 2020 ל-31 במרץ 2021 קרוב ל-20% מקונסולות הנינטנדו סוויץ' שנמכרו – כלומר קרוב ל-5.8 מיליון קונסולות – נמכרו לבתים שבהם כבר היה סוויץ' אחד. נינטנדו כבר התייחסה בעבר ל"סוויץ' השני" בתור מנוע צמיחה מרכזי למכירות, וכעת נראה שההערכות מתגשמות. "אנחנו מעריכים שהדרישה למספר קונסולות לבית תמשיך לעלות", אמר פורוקאווה. לדבריו, בנינטנדו מאמינים ש"עדיין יש מקום לגידול מכירות משמעותי באירופה ובארצות הברית, בהתחשב בגודל האוכלוסיות שם".
כבר היה ידוע כי חלק גדול מאסטרטגיית המכירות של סוויץ' היה למכור אותה כקונסולה שנייה לבתים שכבר מחזיקים אחת מהקונסולות המתחרות, סוני פלייסטיישן או אקסבוקס, כאשר היה לה מה להציע גם לבעליהן - בעיקר התמיכה בשימוש נייד ולא רק בחיבור לטלוויזיה; ומספר המשחקים הבלעדיים במותגים העוצמתיים של נינטנדו. אבל מכירה של קונסולת סוויץ' שנייה לבתים שכבר מחזיקים בסוויץ' עצמה היא תופעה יחסית חדשה.
מעבר לצמיחה הכללית בתעשיית הגיימינג ולהתעניינות המוגברת בקונסולות, ניתן להעריך כי כמה גורמים השפיעו על קרוב ל-6 מיליון בתים לרכוש סוויץ' שני הביתה. בסוף 2019 נינטנדו הוציאה לשוק את סוויץ' לייט, גרסה זולה ופשוטה יותר – שפועלת כקונסולה ניידת בלבד, לעומת הסוויץ' הרגילה שמסוגלת לעבוד גם כמכשיר נייד וגם להתחבר לטלוויזיה. נינטנדו לא פירטה כמה מה-5.8 מיליון קונסולות שנרכשו כסוויץ' שני היו מדגם סוויץ' לייט, אבל ייתכן שהיו כאלו שרכשו אותה כמכשיר ייעודי לנסיעות, בעוד הסוויץ' הבכורה נותרת מחוברת לטלוויזיה. מנוע צמיחה נוסף הוא משחק ה-AR Mario Kart Home Circuit – משחק חדשני בסדרת משחקי המרוצים של סופר מריו, המשלב לראשונה בין רכבי צעצוע ומסלול פיזיים הנפרסים בבית. למשחק תמיכה נרחבת במשחק עם שתי קונסולות המתחברות זו לזו במולטיפלייר ביתי, וייתכן שגם הוא היה מקדם מכירות משמעותי.
בכלל, שנת 2020 היטיבה מאוד עם נינטנדו: מכירות הסוויץ' זינקו ב-40% לעומת השנה הקודמת; והסוויץ', שהושקה רק ב-2017, כבר מכרה כ-85 מיליון קונסולות ועקפה קונסולות ותיקות כמו אקסבוקס 360. כבר עכשיו הסוויץ' קרובה לעקוף את המכירות של פלייסטיישן 3, וכנראה בדרך להיכנס לכל הפחות לרשימת חמש הקונסולות הנמכרות ביותר בכל הזמנים. כמו כן בינתיים ממשיכות השמועות העיקשות על כך שנינטנדו צפויה להכריז עוד השנה על דגם סוויץ' נוסף (המכונה כרגע באופן בלתי רשמי Switch Pro) עם חומרה עוצמתית יותר. בין השדרוגים הטכניים הרבים, צפויה בין היתר לראשונה תמיכה בתצוגת 4K.