גיימריסטצוות עובדים נוסף באקטיוויז'ן בליזארד הצביע בעד התאגדות
גיימריסט
צוות עובדים נוסף באקטיוויז'ן בליזארד הצביע בעד התאגדות
14 איש הצביעו בעד הקמת איגוד העובדים השני בענקית המשחקים. זאת לאחר שאקטיוויז'ן בליזארד ניסתה לעכב את ההצבעה ולערער עליה. האיגודים החדשים הם תגובה על תנאי ההעסקה הקשים של אנשי ה-QA, שנאלצים לעבוד שעות ארוכות תמורת שכר נמוך מהממוצע וללא ביטחון תעסוקתי
חרף עיכובים, עתירות משפטיות ואיומים על כך שהתאגדות תגרע משכרם, 14 חברים בצוות בקרת האיכות (QA) במשרדי בליזארד (Blizzard) באולבני, ניו יורק הצביעו במהלך סוף השבוע בעד התאגדות. ברית עובדי המשחקים אולבני (Game Workers Alliance Albany) הם הקבוצה השנייה שבחרה להתאגד בתוך אקטיוויז'ן בליזארד.
בהצבעה השתתפו 18 איש; 14 הצביעו בעד איגוד העובדים, קול אחד נפסל ואילו בליזארד מערערת על כשירותם של שלושה קולות נוספים. בחמשת הימים הבאים, שני הצדדים רשאים להתנגד לתוצאות ההצבעה. אם אף אחד מהצדדים לא יערער על כך, הקבוצה תיוצג על ידי איגוד עובדי התקשורת של אמריקה (CWA) ותחל בניהול משא ומתן על תנאי הסכם קיבוצי מול אקטיוויז'ן בליזארד.
המועצה הלאומית ליחסי עבודה בארצות הברית (NLRB) אישרה באוקטובר לקבוצה להצביע על התאחדות. זמן קצר לאחר מכן, ערערה על כך אקטיוויז'ן בליזארד וביקשה מהמועצה לדון בנושא. המועצה דחתה את הבקשה ביום רביעי ונתנה אור ירוק לקיום ההצבעה.
אמנדה דיפ (Amanda Deep), אנליסטית בבליזארד וחברת האיגוד, מסרה כי הקבוצה קיבלה השראה מהאיגוד הראשון באקטיוויז'ן בליזארד, התאחדות עובדי QA באולפן רייבן סופטוור (Raven Software) ואמרה כי היא מקווה שאולפני משחקים נוספים יבחרו להתאגד. "זה דרש כמות בל תאומן של עבודה ונחישות. בעזרת הניצחון הזה, אנחנו מייצגים את עצמנו ואחד את השני משום שאכפת לנו מהעבודה שלנו ומהמשחקים שאנחנו יוצרים. ההתאגדות עודדה אותנו להילחם על כבודם הראוי של העובדים".
בתגובה, נמסר מאקטיוויז'ן בליזארד כי "אנחנו שוקלים את כל האפשרויות, ובפרט את האפשרות העדיפה לכלל העובדים ולמשחקים הטובים ביותר למיליוני שחקנינו. אנחנו עדיין מאמינים בזכות ההצבעה של כלל צוות העובדים שלנו באולבני".
איגוד העובדים ברייבן התאגד בינואר, וביוני נכנס לראשונה למשא ומתן קיבוצי עם הנהלת אקטיוויז'ן בליזארד. בשנה האחרונה ניכר שינוי מגמה בתעשיית המשחקים בארצות הברית, בה מרבית העובדים עדיין אינם מאוגדים. בפרט, לאורך השנים אנשי QA באקטיוויז'ן בליזארד עבדו שעות ארוכות תמורת שכר נמוך מהממוצע בתעשיית הגיימינג. רבים מהם נדרשים לעבוד בלוחות זמנים צפופים כדי לשחרר משחקים חדשים בפרקי זמן קצרים למדי, וחלקם לא זוכים לביטחון תעסוקתי לטווח ארוך, גם לאחר שנים בתעשייה.