סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג (צילום: אנבידיה)

"אנבידיה יכולה להגיע לשווי של 6 טריליון דולר עד סוף השנה"

כך טוען משקיע הטכנולוגיה הוותיק אריק ג'קסון מחברת EMJ Capital. לדבריו, שווי השוק של אנבידיה יכול להכפיל את עצמו, אם החברה תציג דוח רווח חזק מאוד באוגוסט או בנובמבר שיצביע על המשך הביקוש לשבבים שלה

רכבת הכסף של אנבידיה עזבה את התחנה, כך לפחות טוען משקיע טק ותיק. "אני אומר שהיא (אנבידיה) יכולה להכפיל את שוויה שוב עד סוף השנה", אמר מייסד ונשיא חברת EMJ Capital אריק ג'קסון ליאהו פייננס.
ג'קסון מאמין ששווי השוק של אנבידיה יכול להגיע מ-3.25 טריליון דולר כיום ל-6 טריליון דולר. לדבריו, היא יכולה להגיע לשם אם תציג דו"ח רווח חזק מאוד באוגוסט או בנובמבר (או בשניהם) שמראה את המשך הביקוש לשבבי 100H ו-200H, במקביל למיצוי פוטנציאל שבבי בלאקוול שלה הממוקדים ב-AI. מגמה כזאת תעלה בקנה אחד עם דבריו של מייסד אנבידיה, ג'נסן הואנג, משלהי מאי.
אם דוח הרווח של אנבידיה יעמוד בציפיות, ג'קסון חושב שהמשקיעים יהיו פתוחים לשלם מחיר גבוה בהרבה על מניות החברה. זוהי הצהרה נועזת כיוון שאנבידיה כבר נסחרת במכפיל של 50, כמעט כפול מהשיעור הרווח בשוק. "אני לא יודע אם זה יקרה בדו"ח של אוגוסט, או בנובמבר, אבל אני חושב שהתגובה תהיה אופורית. מחיר המניה יכול להגיע ל-250 דולר", לדברי ג'קסון. מניות אנבידיה שוות כיום 131 דולר למניה, עליה של יותר מ-170% עד כה השנה.
ב-18 ביוני הגיע שווי השוק של אנבידיה ל-3.34 טריליון דולר, והיא עקפה את מיקרוסופט והפכה לחברה היקרה ביותר בעולם. קודם לכן השיק הואנג את שבבי בלאקוול העוצמתיים של החברה וטען שהיא בונה מפעלי AI. אנבידיה איבדה מאז את כתר החברה היקרה ביותר לאפל ומיקרוסופט, אך נראה שהיא עדיין בדרך למעלה.
"יש מספר סימנים חיוביים עבור אנבידיה", אמר אנליסט חברת KeyBanc ג'ון וויין. "ראשית, למרות ההשקה הצפויה של בלאקוול במחצית השנייה של 2024, אנו לא רואים סימנים לעצירת הביקוש, כיוון שהביקוש ל-100H נותר חזק. שנית, הביקוש ל-200GB הוא גבוה ממה שצפינו".