סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משרדי אינטל
משרדי אינטל (צילום: ניר קידר)

נמשך חוסר השקט באינטל ישראל: הערכה - הפיטורים לא יחלו לפני החגים

אחרי שהסתיים מועד הפרישה מרצון וחלק מהקיצוצים יצאו לדרך, נערכת החברה לשלב הבא והקשה מכולם - פיטורי עובדים. מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, הצהיר שהתהליך יימשך עד לסוף השנה כך שלאינטל ישראל יש מספיק זמן כדי להוציא את הפיטורים לפועל גם אחרי החגים

חוסר השקט באינטל ישראל נמשך. לאחר שהסתיים מועד הפרישה מרצון וחלק מהקיצוצים כבר יצאו לדרך (קיצוץ רכבי הליסינג וסגירת איגנייט) נערכת החברה לשלב הבא והוא פיטורי עובדים. לפי ההערכות, החברה תיאלץ לפטר מספר משמעותי, שינוע בין מאות רבות של עובדים וייתכן שאף מעל ל -1,000 עובדים. אינטל ידועה ברגישותה למדינה מבחינת עיתויי מצב גיאופוליטי ו"תקופת החגים" ולכן יהיה זה מפתיע מאד אם הפיטורים יחלו לפני החגים או במהלכם. פט גלסינגר מנכ"ל אינטל העולמית אמר שהתהליך כולו יימשך עד לסוף השנה כך שלאינטל בישראל יש מספיק זמן כדי להוציא את הפיטורים לפועל גם אחרי החגים.
אחרי הדוחות הלא מחמיאים שהוציאה אינטל, אמר גלסינגר שהחברה מתכוונת לבצע צעדים משמעותיים להחזיר את אינטל לצמיחה גם אם המחיר יהיה כבד מאוד. הפיטורים הם חלק ממהלך קיצוצים נרחב של אינטל העולמית מתוך מטרה להביא לחיסכון של 10 מיליארד דולר שיכלול גם פיטורים ופרישה של כ-15 אלף עובדים.
אינטל מעסיקה בישראל כיום כ- 11,700 עובדים כאשר 7,800 מוגדרים כעובדי פיתוח ו-3,900 כעובדי ייצור . הפיטורים בחברה אינם נעשים לפי מדינה או אזור אלא לפי חטיבה כך שיש חטיבות שייפגעו יותר. על פי הערכה חטיבות שאינן נוגעות בתחומים טכנולוגיים כגון כח אדם, שיווק וכד' וחטיבות של פיתוח וייצור ייפגעו אף הן אבל פחות. למרות ההערכות אחרות תהליך הבנייה של המפעל החדש נמשכת.
בבלוג שפירסם המנכ"ל בעת פרסום הדוחות על תוכנית השינוי שהוא מוביל, כתב, "נוביל התייעלות תפעולית וחיסכון בעלויות בכל החברה, כולל החיסכון בעלויות והפחתת כוח האדם". עוד כתב, "פישוט הפורטפוליו שלנו: נשלים פעולות החודש לפישוט העסקים שלנו. כל יחידה עסקית מבצעת סקירת פורטפוליו ומזהה מוצרים בעלי ביצועים נמוכים. אנחנו גם משלבים נכסי תוכנה מרכזיים ליחידות העסקיות שלנו כדי להאיץ את המעבר שלנו לפתרונות מבוססי מערכות. ואנחנו נצמצם את המיקוד שלנו בהדרגה למספר קטן יותר של פרויקטים בעלי השפעה גדולה יותר. ביטול מורכבות: נפחית שכבות, נבטל אזורי אחריות חופפים, נפסיק עבודה שאינה חיונית, ונטפח תרבות של בעלות ואחריות גדולות יותר. לדוגמה, נאחד את הצלחת הלקוחות לתוך קבוצת המכירות, השיווק והתקשורת כדי לפשט את מהלכי הגעה לשוק שלנו".