לאחר ההגבלות: ג'יי.פי מורגן השיק לעובדיו סייעת מבוססת AI
לאחר ההגבלות: ג'יי.פי מורגן השיק לעובדיו סייעת מבוססת AI
הבנק הגדול בארה"ב מטמיע בשורותיו תוכנה בשם LLM Suite, שכבר זמינה ל-60 אלף מעובדיו; למעשה מדובר ב-ChatGPT המותאם לבנק; לפני שנה הגביל ג'יי.פי מורגן את העובדים בשימוש בכלי בינה מלאכותית מחשש שהמידע שלו ייחשף לספקים חיצוניים
ג'יי.פי מורגן, הבנק הגדול בארצות הברית מבחינת נכסים, השיק בשבועות האחרונים סייעת מבוססת בינה מלאכותית שאמורה לעזור לעשרות אלפי עובדיו, זאת כחלק ממהלך נרחב להטמעת הטכנולוגיה לרוחב כל עסקיו הפיננסיים.
התוכנה, ששמה LLM Suite, כבר זמינה ל-60 אלף מעובדי הבנק, ועוזרת להם במשימות כמו כתיבת מיילים ודוחות. במקום לפתח תוכנה ייחודית משלו, בחר הבנק להשתמש בתוכנה המשמשת כפורטל למגוון מודלי שפה גדולים - העומדים בבסיס כל כלי הבינה המלאכותית הגנרטיביים - ועשתה זאת בשיתוף חברת OpenAI, יצרנית ChatGPT. נכון לחודש יוני העסיק הבנק 313 אלף עובדים.
למעשה מה שמקבלים העובדים לידיהם הוא ChatGPT באריזה של הבנק, וזאת כשנה לאחר שהבנק הגביל את עובדיו בשימוש בצ'אטבוט הפופולרי. זאת מחשש שהמידע שלו ייחשף לספקים חיצוניים.
"המטרה שלנו היא לנוע באופן חופשי לרוחב מודלים שונים בהתאם למשימה הנתונה", כך אמרה תרזה הייטסנרת'ר, סמנכ"לית המידע והאנליזה של הבנק, "הרעיון הוא לא להיות תלויים במודל שפה יחיד".
המהלך של ג'יי.פי מורגן מדגים את המהירות בה סחפה הבינה המלאכותית את המגזר התאגידי מאז הושק ChatGPT בשלהי 2022. מורגן סטנלי כבר השיק בעבר שני כלי AI עבור עובדיו, וענקית הטכנולוגיה אפל מסרה ביוני שבכוונתה לשלב מודלים של OpenAI במערכות ההפעלה של מיליונים מלקוחותיה.
הטכנולוגיה, שמוגדרת ע"י אנשים מסוימים כ"מהפכה הקוגניטיבית" כיוון שהיא עוזרת לבצע משימות שבעבר נדרשו לבצען עובדים אנושיים, עשויה להיות משמעותית כמו גילוי השימוש בחשמל, כך אמר מנכ"ל ג'יי.פי מורגן ג'יימי דיימון באפריל. היא צפויה להשתלב "למעשה בכל משימה שמבצע הבנק", לדבריו.