סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
הדור הבא: אפיק השיקה את מנוע המשחק Unreal 5

המנוע זמין להורדה בחינם ומציג ממשק משתמש משופר, ביצועים זריזים וגרפיקה פוטו-ריאליסטית יותר מבעבר. הוכרז כי המשחקים הבאים בסדרות "The Witcher" ו-"Tomb Raider" יפותחו ב-Unreal 5, אך הם לא צפויים לצאת בשנים הקרובות

חברת אפיק גיימס (Epic Games), היוצרת של "פורטנייט", השיקה אתמול (ג') רשמית את מנוע המשחק Unreal 5, שנתיים לאחר שהוכרז ובתום שנה בשלב ניסוי. המנוע זמין כעת להורדה בחינם.
בפיתוח משחקי מחשב, מנוע משחק הוא עמוד תווך רב-חשיבות. הוא כולל בתוכו כלים רבים, כגון מנוע פיזיקלי, שמכתיב כיצד עצמים משפיעים זה על זה; הוא מאפשר לעצב גרפיקה, סאונד, אנימציית דמויות וליצור להן בינה מלאכותית. בין המשחקים שפותחו בעזרת אנריל: סדרת "Bioshock", "מורטל קומבט" ו"פורטנייט".
Unreal 5 מציג כמה שיפורים: ממשק פיתוח משופר וביצועים מהירים יותר, לצד מספר טכנולוגיות שמאפשרות ליצור גרפיקה פוטו-ריאליסטית יותר מבעבר. הראשונה היא Lumen, שאמורה להציג תאורה מציאותית יותר. השנייה היא Nanite, המאפשרת ליצור עצמים גאומטריים מורכבים ומדויקים יותר. ישנם כלי פיתוח שימושיים יותר, כמו האפשרות להפריד עולמות משחק פתוחים כדי לאפשר למפתחי משחקים לעבוד על כל חלק בצורה עצמאית. Unreal 5 מיועד בעיקר לפיתוח משחקים רחבי היקף. רישיון השימוש במנוע המשחק מאפשר למפתחי משחקים להשתמש ב-Unreal 5 ללא תשלום, אך נדרשים לשלם תמלוגים אם המשחק שהם פיתחו גרף הכנסות בסך מיליון מיליון ומעלה.
(אירוע ההשקה של Unreal 5)
המפתחת הפולנית CD פרוג'קט רד כבר הודיעה כי המשחק הבא בסדרת "The Witcher" יפותח בעזרת המנוע הגרפי החדש. גם ה-"Tomb Raider" הבא נמצא בשלבי פיתוח בימים אלה בעזרת Unreal 5. סביר להניח שהמשחקים הללו לא ייצאו לאור בשנים הקרובות, משום שמפתחי המשחקים התנסו רק זמן קצר עד כה בתוכנה החדשה.
אפיק כבר הציגה את Unreal 5 בפעולה בשנה שעברה, לקראת יציאת הסרט "מטריקס: התחייה". החברה שחררה משחק/הדגמה טכנית בשם "The Matrix Awakens", שנוצר ב-Unreal 5. המשחק הקצר שילב בין דמויותיהם של ניאו וטריניטי לעולם פתוח פוטו-ריאליסטי.
(סרטון ההדגמה של "The Matrix Awakens")
בשיחה עם אתר GamesIndustry.biz, אמר סגן נשיא אפיק, ניק פנוורדן (Nick Penwarden), שהמנוע החדש נועד לשמש לתוכן תלת-מימדי מכל הסוגים, בין אם "משחקי מחשב, סרטים או שאר חוויות אינטראקטיביות בשידור חי", ובכך רמז לחזון המטא-וורס של אפיק. החברה שחררה משחק יריות בשם "Lyra", שאמור לשמש הוכחת היתכנות (Proof of Concept) עבור מפתחי משחקים. אפיק מדרבנת מפתחים להשתמש במשחק כדי לבנות על גביו משחקים חדשים משלהם, במקום להתחיל ביצירת משחק חדש מאפס. פנוורדן אמר כי מטרת התוספות האלה היא "לספק לצוותי פיתוח קטנים כלים איכותיים יותר ממה שמצופה מצוות של מפתחים בודדים".