הכל נשאר במשפחה: נטפליקס מסמנת דדליין לעידן שיתוף הסיסמאות החיצוני
הכל נשאר במשפחה: נטפליקס מסמנת דדליין לעידן שיתוף הסיסמאות החיצוני
ענקית הסטרימינג הודיעה במכתב לבעלי המניות כי היא מתכוונת להוציא לפועל את האיסור על שיתוף משתמשים ממשקי בית אחרים בעוד כחודשיים. שיתוף סיסמאות חיצוני יתאפשר בתשלום חודשי נמוך
נטפליקס אישרה בשבוע שעבר, במכתב לבעלי המניות, כי המהלך שלה לאסור על משתמשים לחלוק בחינם את הסיסמה לשירות קרוב לוודאי שייצא לדרך עד סוף מרץ, כך לפי דיווח ב-CBS ניוז.
ענקית הסטרימינג הודיעה כבר באוקטובר כי בכוונתה לשנות את המדיניות שלה בנוגע לשיתוף סיסמאות ולגבות ממשתמשיה כסף עבור חלוקת חשבונות, אבל באותו זמן החברה לא פירטה מתי המדיניות החדשה תיכנס לתוקף. גם בשלב זה אין תאריך מדוייק, אך במכתב ציינו שיחלו בהפצה נרחבת יותר של מדיניות השיתוף בתשלום "בשלב מאוחר יותר במהלך הרבעון הראשון".
"בעוד שהתקנון שלנו מגביל את השימוש בנטפליקס למשק בית אחד, אנחנו מבינים שמדובר בשינוי למנויים שמשתפים את החשבון שלהם ולכן עבדנו קשה כדי לפתח מאפיינים חדשים נוספים שישפרו את חוויית הצפייה בנטפליקס, כולל היכולת של המנויים לבדוק אילו מכשירים משתמשים בחשבון ולהעביר פרופיל לחשבון חדש", נמסר מהחברה. במכתב מסבירים עוד ששיתוף חשבונות, שככל הנראה נעשה ביותר מ-100 מיליון משקי בית "מערער" על היכולת של החברה להשקיע ולשפר.
החברה, שתיארה את 2022 כשנה "קשה", דיווחה על ירידה ראשונה במספר המנויים מזה יותר מעשור - זאת, לאחר שברבעון הראשון של השנה שעברה נפל מספר המנויים ב-200 אלף. על אף ההפסדים הללו בתחילת השנה, נטפליקס חשפה כי השנה הסתיימה "בטון חיובי" יותר, ועקפה את תחזיות ההכנסות, הרווח התפעולי והצמיחה במנויים ברבעון הרביעי.
עם זאת, נטפליקס הודתה במכתב כי המהלך נגד שיתוף הסיסמאות קרוב לוודאי "ישפיע לשלילה" על נתוני הצפייה, שנמדדים על ידי חברות חיצוניות כמו נילסן. כחלק מהמאמצים להעלות את הצמיחה, החברה השיקה בנובמבר גם חבילת מנויים מוזלת הכוללת פרסומות. לפי נטפליקס, המהלך הוביל ל"עלייה משמעותית במנויים".
"אנחנו מאמינים שעלינו על מסלול מובהק להאצה מחודשת של הצמיחה בהכנסות שלנו: המשך שיפור כל האספקטים של נטפליקס, השקת שיתוף סיסמאות בתשלום ובניית חבילות עם פרסומות", נמסר מנטפליקס.