סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
בן סרי, סנז ישר ושניר הבדלה. מייסדי זפרן
בן סרי, סנז ישר ושניר הבדלה. מייסדי זפרן (צילום: Eric Sultan)

בלעדי
סטארט־אפ הסייבר זפרן גייס 40 מיליון דולר לנטרול נקודות תורפה בארגונים

חברת הסייבר, שהקימה ומנהלת סנז ישר, השלימה גיוס שני מוצלח בהובלת קרן Growth של סקויה קפיטל. בין המשקיעים שהצטרפו לסבב הגיוס: דיוויד פישר, לשעבר בכיר בפייסבוק ובנו של נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר 

גם בתקופה רעועה ביטחונית, כשבהייטק הישראלי יש רגיעה, תעשיית הסייבר הישראלי ממשיכה לגייס סכומי כסף גבוהים. סטארט־אפ הסייבר הישראלי Zafran Security (זפרן סקיוריטי), שפיתח פלטפורמה המנטרלת את הסיכון לניצול נקודות התורפה שאותרו בארגונים, גייס 40 מיליון דולר בהובלת קרן Growth של סקויה קפיטל ובהשתתפות כל המשקיעים הקיימים.
לגיוס הצטרף דיוויד פישר, לשעבר בכיר בפייסבוק, מבעלי קרן 01 Advisors, ובנו של סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל לשעבר, כך נודע לכלכליסט. זהו גיוס שני בתוך זמן קצר לחברה.
כאמור, הפלטפורמה של זפרן מונעת תרחישי תקיפות סייבר אפשריים על ארגונים. הפלטפורמה מתחברת לכלי האבטחה של הארגונים כדי לחשוף, לתקן ולהפחית את הסיכון לניצול חולשות בכל תשתיות האבטחה. החברה גייסה השנה כ־45 עובדים נוספים, כאשר עד סוף השנה יגויסו כ־100 עובדים בסך הכל בישראל וארה״ב.
לפני הגיוס החדש, זפרן גייסה עד כה 30.5 מיליון דולר בסבב סיד ממשקיעים מובילים, ובהם דאג לאונה מסקויה, גילי רענן מ־Cyberstarts, ופני ג'אר של סטף קרי. החברה הוקמה ב־2022 על ידי סנז ישר (מנכ"לית), בן סרי (CTO) ושניר הבדלה (CPO). סנז, שנולדה בטהראן ועלתה בנעוריה לישראל, שירתה כ־15 שנה ביחידות העילית של חיל המודיעין והשתחררה בדרגת רב סרן. היא הובילה קבוצות מחקר וניתוח איומי סייבר ב־FireEye שנרכשה על ידי גוגל, ולקחה חלק בחקירות גיאופוליטיות משמעותיות, לרבות חקירת מתקפת הסייבר על בית חולים מרכזי בישראל, שבמסגרתה שיתפה פעולה עם שניר ובן.
שניר בוגר מסלול תלפיות של חיל האוויר ושירת כעשור ביחידת 8200, שם זכה בפרס ביטחון ישראל ובאות הטכנולוגי של הרמטכ"ל והשתחרר בדרגת רב סרן. בן שירת ביחידת 81 וזכה בפרס ביטחון ישראל.
קרן ה־Growth של סקויה קפיטל מתמקדת בהשקעות בחברות בצמיחה מהירה בשלבים מתקדמים. היא תומכת בהתרחבות לשווקים חדשים והגדלת ההכנסות, ומשקיעה בתחומים כמו טכנולוגיה, אבטחת סייבר, ובינה מלאכותית.
קרן 01 Advisors היא קרן הון סיכון שהוקמה על ידי בכירים לשעבר מפייסבוק וטוויטר, כולל דיוויד פישר, דיק קוסטלו (לשעבר מנכ"ל טוויטר) ואדם ביין (סמנכ״ל התפעול לשעבר של טוויטר). הקרן מתמקדת בהשקעות בטכנולוגיות מתקדמות ובחברות המפתחות פתרונות חדשניים בתחומי התוכנה, הבינה המלאכותית והענן.