סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פאבל דורוב מייסד ומנכ"ל טלגרם
פאבל דורוב מייסד ומנכ"ל טלגרם. שוחרר לאחר 4 ימי חקירה (צילום: Instagram / Durov)

הרשויות בצרפת הגישו כתב אישום ראשוני נגד מנכ"ל טלגרם - ואסרו עליו לעזוב את צרפת

פבל דורוב נעצר בפריז ושוחרר היום לאחר ארבעה ימי חקירה. הוא נדרש לשלם ערבות של 5 מיליון יורו, להתייצב בתחנת משטרה פעמיים בשבוע והחקירה בעניינו נמשכת. התומך הגדול במעצרו: המנהיג הרוחני של איראן ששיבח את צרפת על היותה נוקשה כלפיו

הרשויות בצרפת הגישו היום (ד') כתב אישום ראשוני נגד מנכ"ל טלגרם פבל דורוב על כך שאיפשר לכאורה ביצוע עבירות פליליות באפליקציית המסרים שלו - כך מדווחת סוכנות הידיעות AP. על פי הדיווח, במסגרת המהלך נאסר על דורוב לעזוב את צרפת עד להודעה חדשה.
דורוב נעצר בשבת האחרונה בשדה התעופה לה בורז'ה שמחוץ לפריז, כחלק מחקירה נרחבת שנפתחה נגדו בחודש שעבר. הוא שוחרר מוקדם יותר היום לאחר 4 ימי חקירה.
לאחר כתב האישום נגד דורוב, הכולל אישומים ראשוניים, נדרש מנכ"ל טלגרם לשלם ערבות בסך 5 מיליון יורו ולהתייצב בתחנת משטרה פעמיים בשבוע.
מעצרו של דורוב בצרפת עורר עניין רב באיראן, שם טלגרם נפוצה מאוד למרות היותה אסורה באופן רשמי לאחר שנים של מחאה נגד השלטון. המנהיג הרוחני של איראן חמינאי שיבח את צרפת על היותה "נוקשה" כלפי מי ש"מפרים את שליטתכם" באינטרנט.
האישומים נגד דורוב, יליד רוסיה ואזרח צרפתי, כוללים טענות כי הפלטפורמה שלו משמשת להפצת חומרים של ניצול מיני של ילדים וסחר בסמים, וכי טלגרם סירבה לשתף מידע או מסמכים עם החוקרים כנדרש בחוק.
מעצרו של דורוב בצרפת עורר זעם ברוסיה, כאשר כמה פקידי ממשל כינו אותו מהלך בעל מניעים פוליטיים והוכחה לסטנדרט הכפול של המערב בנוגע לחופש הביטוי. התגובה הנזעמת עוררה תמיהה בקרב מבקרי הקרמלין, שכן בשנת 2018 הרשויות הרוסיות עצמן ניסו לחסום את אפליקציית טלגרם אך נכשלו, והסירו את האיסור ב-2020.