סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
לארי אליסון יו"ר אורקל
לארי אליסון יו"ר אורקל. שת"פ עם סטארט אפ ישראלי (בלומברג)

הסטארט אפ הישראלי של לארי אליסון משיק "ChatGPT" לאבחון סרטן

Imagene AI משיק יחד עם אורקל מודל בינה מלאכותית לאבחון מהיר של סרטן לפי תמונות הביופסיה בלבד. המודל אמור להיות מעין ChatGPT לעולם האונקולוגיה. אליסון: "המודל, שפועל על תשתית הענן של אורקל, מספק למדענים כלים מתקדמים למאבקם בסרטן" 

שנתיים אחרי שלארי אליסון השקיע ב-Imagene AI, משיק הסטארט אפ הישראלי יחד עם אורקל מודל בינה מלאכותית לאבחון מהיר של סרטן לפי תמונות הביופסיה בלבד. המודל אמור להיות מעין ChatGPT לעולם האונקולוגיה והוא מסוגל לזהות תכונות ודפוסים מורכבים בתוך ביופסיה.
המודל פועל על תשתית הענן של אורקל, שגם הכריזה על עליו בכנס השנתי שלה בלאס וגאס שנערך כעת לאחר פרסום הדו"חות הכספיים של החברה. אליסון, מייסד אורקל, המשמש כיו"ר וסמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי של ענקית המחשוב, הוביל סבב השקעה של 21.5 מיליון דולר באימג'ן לפני שנתיים. אל אליסון, שמוכר גם בפעילותו הפילנתרופית ופעילות יזמית בחקר הסרטן, הצטרפו ד"ר דיוויד אגוס, אונקולוג ויזם מהמובילים בעולם בתחום הטיפול וחקר הסרטן; ואייל גורה, יזם ומשקיע מחלוצי התחום של AI medical imaging. בנוסף, השתתפו בסבב המשקיעים Blumberg Capital שהובילו את סבב הסיד ומשקיעים פרטיים נוספים.
אימגי'ן הוקמה בשנת 2020 על ידי היזמים דין ביתן, יהונתן צלח ושחר פורת, שצירפו אליהם מומחים מדיסציפלינות שונות: ביולוגים, רופאים, מומחי בינה מלאכותית, תוכנה ועוד. החברה משתפת פעולה עם חברות פארמה ומרכזים רפואיים מובילים בעולם.
המודל, שמכונה CanvOI מלשון בינה אונקולוגית, מספק לחוקרים רפואיים נתונים קריטיים מתמונות ביופסיה לפיתוח יישומים מתקדמים במחקר האונקולוגי, כולל חיזוי תגובות לטיפולים, זיהוי מוטציות סרטניות, הערכת פרוגנוזה של חולי סרטן, וזיהוי מאפיינים פתולוגיים – עם תוצאות מתקדמות ביותר העולות על מודלים מובילים שנבנו עבור פתולוגיה דיגיטלית.
CanvOI הוא מודל AI המורכב מ-1.1 מיליארד פרמטרים, והוא אומן על מערך נתונים מגוון שכלל יותר מ-630 אלף תמונות ביופסיה ממעל ל-100 אתרים ברחבי העולם, וכולל למעלה מ-40 איברי גוף וסוגי רקמות עיקריים. על ידי יישום גישה חדשה למודלי AI בפתולוגיה דיגיטלית והצבת דרישות חישוב שונות, CanvOI השיג ביצועים מובילים בתעשייה במגוון משימות הקשורות לסרטן. היכולת שלו לפעול ביעילות, אפילו עם כמות מידע מינימלית, היא חיונית בתחום הביו-רפואי, שבו זמינות הנתונים יכולה להיות מאתגרת.
אליסון אף התייחס ישירות לסטארט אפ הישראלי במהלך האירוע בווגאס: "עם הפעלת CanvOI על תשתית הענן של אורקל, אנו מספקים למדענים כלים מתקדמים למאבקם נגד האויב הקטלני ביותר של האדם – הסרטן".
ערן פייגנבאום, מנכ״ל אורקל ישראל הוסיף: "כישראלי, אני גאה מאוד לראות איך אורקל בוחרת לצאת לשיתוף פעולה אסטרטגי וחשוב כמו זה עם סטארטאפ ישראלי. ההחלטה להשיק את הפלטפורמה החדשנית של אימג'ן בכנס שלנו היא הבעת אמון אמיתית – בחדשנות הישראלית ובישראל בכלל. אורקל תמשיך, במיוחד עכשיו, לחזק את תעשיית הבינה המלאכותית בישראל ותעמיד לרשותה יכולות מתקדמות של ענן ובינה מלאכותית כדי להמשיך ולהצעיד אותה קדימה".