וליראן גייסה 17 מיליון דולר לניהול תנועה בכבישים מהירים
וליראן גייסה 17 מיליון דולר לניהול תנועה בכבישים מהירים
חברת הסטארט-אפ הבריטית-ישראלית מציעה פתרונות לניטור וניהול תנועה ושירותי אנליטיקה לצורכי תכנון ושיפור ביצועים. המנכ"ל: "בכל חדר בקרה של כביש משתמשים בטכנולוגיות מידע, ונכון להיום הפתרונות שיש מעטים"
חברת הסטארט-אפ הבריטית-ישראלית וליראן (Valerann), המספקת פתרונות שליטה ובקרה לחברות המנהלות תנועה בכבישים מהירים ועירוניים, גייסה 17 מיליון דולר בסבב A. את הסבב הובילה HG Ventures, זרוע ההשקעות של חברת הכבישים האמריקאית The Heritage Group. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקודמים של החברה - RIO Ventures Holdings ו-2B Angels. החברה גייסה עד היום 22 מיליון דולר.
בשיחה עם "כלכליסט" סיפר גבי יעקובסון, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, על הדרך שעברה החברה: "בשלוש השנים האחרונות החברה עשתה פיילוטים וניסויים עם מוצר החומרה והתוכנה שלנו. לפני שנה החלטנו לשים דגש על פתרון התוכנה של החברה, ולמקד שם את פעילותנו. לעת עתה אנו שמים בצד את מוצר החומרה שכולל חיישנים בכביש".
תחום ניהול התחבורה עמוס חברות ישראליות, כמו ויה ואחרות, אבל יעקובסון מסביר שווליראן שונה: "אנחנו מתמקדים בשוק הכבישים המהירים, בו יש לנו מתחרות גדולות וממוסדות. לכל כביש יש חדר בקרה, הם משתמשים בטכנולוגיות מידע לניטור אירועי תנועה, ונכון להיום הפתרונות שיש מעטים".
וליראן, שנוסדה ב-2016 על ידי מיכאל ורדי, גבריאל יעקובסון, דניאל יעקוביץ ושחר בהירי, מציעה פתרונות לניטור וניהול תנועה וכן שירותי אנליטיקה לצורכי תכנון ושיפור ביצועים. פלטפורמת החברה מאפשרת למרכזי בקרה של ערים וכבישים מהירים לקבל החלטות מושכלות בנוגע לאירועי תנועה המתרחשים בזמן אמת בכבישים. באמצעות מוצר החברה, יכולים חדרי הבקרה לנטר אירועי תנועה מסוכנים בזמן אמת, ולקבל התראות ותחזיות לגבי אירועים עתידיים.
בתחילת דרכה עיקר פעילותה של החברה היה בישראל, אך בשנתיים האחרונות עיקר פעילותה באנגליה, כאשר מתוך 25 עובדים כ-20 באנגליה. "כחלק מהשינוי שעשינו החברה עברה רענון. ה-CTO (מנהל טכנולוגיות ראשי) גר באנגליה, והוא בנה סביבו צוות. מרבית הצוות הטכנולוגי נמצא מחוץ לישראל", סיפר יעקובסון.