סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין איתמר פרידמן דדי קרדו מייסדי חברת Qodo
מימין: איתמר פרידמן ודדי קרדו, מייסדי Qodo (צילום: עומר הכהן)

סטארט-אפ הבינה המלאכותית Qodo גייס 40 מיליון דולר

החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת AI לכתיבה ובדיקה של קוד באיכות גבוהה, בין היתר כדי למנוע השבתות וקריסות נוסח האירוע של קראודסטרייק שהפיל מיליוני מחשבים בעולם לפני חודשיים 

הסטארט-אפ Qodo (לשעבר CodiumAI), שמפתח פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לכתיבה ובדיקה של קוד באיכות גבוהה, השלים סבב גיוס מסדרה A בסך 40 מיליון דולר, שמביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-50 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי הקרנות Susa Ventures ו-Square Peg, בהשתתפות Firestreak Ventures, ICON Continuity Fund ומשקיעי הסיד TLV Partners ו-Vine Ventures.
Qodo הוקמה בשנת 2022 על ידי איתמר פרידמן, המשמש מנכ״ל ודדי קרדו, מנהל מוצר ראשי, יזמים עם רקע עשיר בפיתוח תוכנה, למידת מכונה וניהול מוצר. פרידמן שימש דירקטור בקבוצת עליבאבא ובעבר מייסד שותף ומנהל טכנולוגי של Visualead שנמכרה לעליבאבא. קרדו שימש סמנכ"ל לקוחות בתחום הדאטה סיינס ב-Explorium, ובעבר ניהל קו מוצרים ב-VMware. הם נחשפו בתפקידים השונים לקושי באימות קוד אל מול הגדרות מוצר ולכן החליטו לפתח פתרון מקיף לבעיה.
Qodo מעסיקה כיום 40 עובדים בישראל, ארה"ב ואירופה ונמצאת בשלבי התרחבות וגיוס עובדי פיתוח, מוצר ולמגוון תפקידים נוספים עם יכולות ורקעים שונים. במהלך שלושה חודשים מהשקת הפלטפורמה בתשלום של החברה היא הגיעה לקצב מכירות (ARR) של יותר ממיליון דולר. בין לקוחות החברה חברות טכנולוגיה ישראליות ובהן WalkMe, Hibob, Bringg שנמכרה באחרונה ל-SAP הגרמנית.
עולם פיתוח התוכנה עובר מהפך קיצוני עם אימוץ נרחב של פתרונות קידוד מבוססי בינה מלאכותית ומעבר לאוטומציה, שמאפשרים למפתחים לפנות זמן למשימות ברמה גבוהה יותר. המגמה אמנם חיובית, אולם גם מגבירה את החששות לגבי איכות הקוד והיעדר אמצעי הגנה הכרחיים להטמעה מוצלחת. רוב כלי יצירת הקוד מתמקדים במהירות על פני איכות. כתוצאה מכך, הקוד שנוצר באופן זה מכיל לא מעט בעיות, ורובו מכיל אי-דיוקים. טעויות אלו עלולות להוביל לעיכובים בפיתוח, בעיות בפונקציונליות של המוצר ואף כשלים גדולים מכך עבור הארגון שעלולים להשפיע על מיליוני משתמשים.
הפלטפורמה של Qodo מסייעת ליצירה חכמה של קוד, ביצוע בדיקות, ביקורות יסודיות ותיעוד. הקוד שנוצר ניתן לבדיקה מקיפה באמצעות הבדיקות שנוצרו, על מנת למזער בעיות.
ג'נה זרקר, שותפה בקרן Susa Ventures מנמקת את ההשקעה, בין היתר, באירוע ההשבתה של קראודסטרייק בקיץ האחרון שפגע במיליוני מחשבים בעולם, "אירועי ההשבתה הדרמטיים שחווינו בחודשים האחרונים מדגישים את הפוטנציאל ההרסני של שגיאות בכתיבת תוכנה. ארגונים אינם יכולים להסתכן באימוץ רמה גבוהה של אוטונומיה של בינה מלאכותית בתהליכי הפיתוח מבלי שיהיו להם את האמצעים לאימות קודם לכן".
איתמר פרידמן, מייסד משותף ומנכ"ל Qodo אמר עם השלמת הגיוס: "כשמפתחים עוברים לפיתוח קוד באמצעות בינה מלאכותית, ההצלחה לא תגיע ממעבר חד לכלים האוטומטיים. במקום זאת, עלינו לשלב באופן שקול ואחראי כלי בינה מלאכותית כדי לשפר את המומחיות האנושית, תוך התמקדות באיכות והתאמה ולא רק במהירות. באמצעות בדיקות וסקירות מקיפות לכל אורך שלבי פיתוח התוכנה נוכל להסתמך על כלי בינה מלאכותית כחלק בלתי נפרד מהצוות האנושי, ולהפחית באופן דרמטי את החשש מבאגים".