סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משאית חמאס שחדרה ל ישראל ליד רכב טויוטה עם נשק מקלע ש שימש חוליית מחבלים
מחבלי חמאס בשטח ישראל, ב-7 באוקטובר (Photo: Yousef Masoud/Getty Images)

בכירים בהייטק בקמפיין נגד הכחשת מקרי האונס במתקפת חמאס

הבכירים, בהם חמי פרס, ניר זהר ועינת גז גייסו מיליון דולר בתוך 24 שעות, ויזמו קמפיין המקדם את תחקיר CNN שכלל עדויות קשות על מקרי אונס במתקפת חמאס; גז: "אסור להשלים עם הכחשה כל כך בוטה של פגיעות אלימות ואכזריות בנשים"

בכירים בהייטק, בראשות חמי פרס מפיטנגו, ניר זהר מוויקס, תומר בר זאב, ניר גרינברג ועינת גז מפאפיה גלובל יצאו בקמפיין לגיוס כספים למאבק הסברה בהכחשת מקרי האונס והאלימות המינית כלפי נשים במתקפת חמאס של ה-7 באוקטובר. ברקע ליוזמה: שתיקת ארגוני הנשים בעולם וההכחשות של חלק מכלי התקשורת בעולם.
בשבוע שעבר שידרה רשת CNN ובו עדויות קשות על מקרי אונס שהתרחשו במתקפת חמאס. בעקבות כך הבכירים בשיתוף חברות המדיה טאבולה ואאוטבריין ועמותת אור הצליחו לגייס תוך 24 שעות קרוב למיליון דולר, והפעילו שורה של קמפיינים ממוקדים שקידמו את התחקיר בניסיון להיאבק בניסיונות להכחיש את קיומם של מקרי אונס ופשעי מלחמה.
הקמפיין הופיע בכל אתרי החדשות הגדולים בעולם והשיג 100 מיליון צפיות. כעת מבקשים הבכירים לגייס כספים נוספים כדי להמשיך בפעילות.
מנכ"לית פאפיה גלובל, עינת גז, אמרה: "נשים וגברים כאחד לא צריכים להשלים עם הכחשה כל כך בוטה של פגיעות אלימות ואכזריות בצורה חסרת תקדים בנשים. אין אישה או ארגון נשים בעולם שיכולים להרשות לעצמם להתעלם מפשעים כאלה. את הסיפור הזה צריך להביא לידיעת העולם כולו, שכולם יבינו שזו לא בעיה ישראלית אלא כללית.
"יש לנו מטרה אחת - שכולם ידעו שמה שקרה ב-7 באוקטובר בישראל אלו מעשי זוועה שאי אפשר להתכחש אליהם. אנחנו לא באים לייצר תוכן, יש יוזמות רבות ומעולות שעושות את זה".