גיימריסטמיזם ה-NFT "קריפטומון" גייס 10 מיליון דולר בהובלת NFX של גיגי לוי
גיימריסט
מיזם ה-NFT "קריפטומון" גייס 10 מיליון דולר בהובלת NFX של גיגי לוי
המשחק מתיימר לשלב בין פוקימון, טמגוצ'י ו-CryptoKitties. החברה גייסה עד כה בסה"כ 11.4 מיליון דולר מאז שהוקמה בשנה שעברה
חברת קריפטומון, המפתחת משחק NFT, הודיעה כי השלימה סבב גיוס A בסך עשרה מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן NFX של גיגי לוי-ויס, ובו השתתפו פלייסטודיוס (Playstudios), טל ונצ'רס (Tal Ventures), ויקראם פנדיט (Vikram Pandit), לשעבר מנכ"ל סיטיגרופ, וקרן Griffin Gaming Partners. החברה הוקמה לפני כשמונה חודשים וגייסה עד כה 11.4 מיליון דולר; מתוכם, גייסה החברה 1.4 מיליון דולר ממכירת מטבעות קריפטו למשקיעים פרטיים.
הגיוס נועד להאיץ את פיתוח המשחק "קריפטומון", שלטענת החברה משלב בין פוקימון, טמגוצ'י ו-CryptoKitties, שהיה מיזם לאיסוף חתולים וירטואליים ב-NFT. במשחק ניתן לאסוף "קריפטומונים" כאסימוני NFT (אסימון חסר תחליף) - מטבעות בלוקצ'יין שמצביעים על זיקה לקבצים דיגיטליים כמו תמונות, סרטונים, דמויות ופריטים ממשחקי מחשב. ב"קריפטומון" השחקנים צריכים להמשיך לטפח את היצורים באופן שוטף, כמו דמויות הטמגוצ'י הוותיקות, ואז להילחם בדמויות אחרות, כמו בסדרת משחקי "פוקימון". עם זאת, נכון לשעה זו, יצרנית המשחק עדיין לא הטמיעה את האפשרות להילחם בין דמויות, אך מבטיחה כי הפונקציה הזו תתווסף בעתיד.
"ל'קריפטומון' יש פוטנציאל להטביע חותם מרשים על המטא-וורס ועל האקו-סיסטם של משחקי Play-and-Earn," הסביר לוי וייס. "NFX גאה לתרום לפרויקט שנותן עדיפות לבניית קהילות וממציא מחדש את המשחקיות בשילוב נכסים דיגיטליים עם העולם האמיתי".
"סבב הגיוס שלנו מסב לנו גאווה עצומה, שכן הוא חצה בעקבות עודף ביקוש את היעד המקורי שלנו, ועוד בתקופה בה יש ירידה גורפת בהשקעות חדשות," אמר אומברטו קאנסה, מייסד ומנכ"ל קריפטומון. "אנחנו מגשימים למעשה את יקום המשחקים והקהילה שחלמנו ליצור כשהיינו ילדים".
משחקי ה-NFT עוררו הרבה באזז בשנה שעברה וגייסו יותר מ-1.8 מיליארד דולר ב-2021 - כ-20% מסך ההון שגייסו חברות גיימינג פרטיות ב-2021. אולם על אף שכיום קיים קומץ משחקי NFT, מרביתם כלל לא פופולריים והם נותרים לעת עתה בגדר נישה קטנה בעולם המשחקים.
בדצמבר, קפצה יצרנית המשחקים הצרפתית יוביסופט (Ubisoft) קפיצת ראש לתוך תחום ה-NFT. החברה חשפה את פלטפורמת ה-NFT שלה, Quartz, המבוססת על המטבע המבוזר טזוס (Tezos). יוביסופט הוסיפה אביזרים קוסמטיים למשחק "Ghost Recon: Breakpoint", בהם ניתן לסחור כ-NFT, אולם כמעט אף אחד לא קנה את הפריטים הללו ואף עובדי יוביסופט התרעמו על הצעד בפני ההנהלה. בעקבות הביקורת, יוביסופט נמנעה עד כה מהפרחת בלוני ניסוי נוספים בתחום ה-NFT, אך מתכוונת להמשיך בכיוון זה בעתיד.