יוניקורן נדל"ני: Placer.ai הישראלית גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר
יוניקורן נדל"ני: Placer.ai הישראלית גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר
את הגיוס הוביל ג'וש באקלי, מבעלי פרודקט האנט, והשתתף בו גם יו"ר דיסני לשעבר ג'פרי קצנברג. הפלטפורמה המצליחה של פלייסר מיאפשרת קבלת נתונים אנונימיים ותובנות מעשיות על תנועת לקוחות במקומות פיזיים. המייסד והמנכ"ל נועם בן צבי: "גם בשיא הקורונה 80% מהכסף יצא בעולם הפיזי"
חברת Placer.ai, שפיתחה מערכת לניתוחי שוק ולקוחות בתחום הנדל"ן המסחרי והקמעונאות בארה"ב, גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. את הסבב הוביל ג׳וש באקלי, מבעלי פרודקט האנט והשתתפו בו גם WndrCo של יו"ר דיסני לשעבר ג'פרי קצנברג, לאקי גרום, MMC Technology Ventures LLC ,Fifth Wall Ventures, Array Ventures, ומשקיעים נוספים מתחום המסחר והנדל״ן בארה״ב כגון ג'יי.אם שפירו (Continental Realty Corp), אליוט בנקויה וג'ף קארש (Tryperion Partners), דניאל קליין (Klein Enterprises/Sundeck Capital), Majestic Realty ועוד. החברה גייסה עד כה 166 מיליון דולר.
Placer.ai הוקמה על ידי המנכ"ל נועם בן צבי, זוהר בר יהודה, אופיר למל ועודד פוספלד. החברה פיתחה פלטפורמה מתקדמת לקבלת תובנות ונתונים על תנועת לקוחות במקומות פיזיים. החברה מעסיקה כיום כ-300 עובדים, מהם כ-160 במשרדיהם ברמת גן, ועתידה לגייס לשורותיה עשרות עובדים נוספים "אנחנו אוספים מידע אנונימי ממכשירים ניידים ומידע מכרטיסי אשראי, מידע של נדל"ן, על מקומות - בקיצור, יש לנו גישה לעשרות מקורות של דאטה שונים ואנחנו מערבבים אותם כדי ללמוד על המקום", אומר בן צבי. "בעזרת המידע הזה אנחנו מסוגלים לספק תשובות לשאלות שכיום התשובה עליהן היא או לא מדוייקת או לא קיימת. חברות שואלות אותנו היכן והאם כדאי לפתוח חנות, מי מבקרים בחנויות ועוד".
בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, הצורך של עסקים פיזיים בנתונים שמספקת Placer.ai גדל והחברה חוותה צמיחה משמעותית. מהר מאוד היא הפכה למובילה בתחום ניתוחי השוק והלקוחות בעולמות הנדל״ן המסחרי והקמעונאות. מאז השקת המוצר הראשון שלה בנובמבר 2018, יותר מ-1,000 לקוחות מובילים בתחום הנדל״ן והמסחר בארה״ב אימצו את המוצר של פלייסר. JLL, Regency Centers Taubman, Planet Fitness, BJ’s Wholesale Club, Grocery Outlet וחברות רבות נוספות משתמשות במוצרי החברה כדי לקבל החלטות לגבי קנייה של נכסים, פתיחת חנויות, פעולות שיווק, מחקר מתחרים ועוד.
פלייסר מאמינה בעולם הפיזי ובמסחר בו. בשנתיים האחרונות נדמה היה שעולם זה חטף זעזוע, אבל בן צבי מציג תובנות שלמדה החברה מהמידע שאספה במהלך המגיפה. "בשנתיים האחרונות דיברו הרבה על המעבר לאונליין, אבל גם בשיא הקורונה 80% מהכסף יצא בעולם הפיזי", הוא אומר. "גם אם יש כסף שעובר לאונליין ויש מעבר של אחוזים לשם, נראה שגם בעתיד רוב ההוצאות תהיינה בעולם הפיזי וגם חברות שנולדו אונליין מבינות שכדי להצטיין הן חייבות נוכחות פיזית. הרבה לקוחות אונליין חושבים היכן לפתוח את החנויות שלהם הרוח האנושית לימדה אותי שאנשים רוצים לחזור לשגרה מהר מאוד וגם האמריקאים כאלה. לא הכל חזר להיות רגיל אבל יש מקומות, כמו למשל לאס וגאס, שיותר חזקים היום מאשר ב-2019".
בעניין הפרטיות של המידע האישי הרב שהמערכת של פלייסר אוספת, אומר בן צבי: "עוד לפני קבלת הנתונים מכניסים רעש לתוך המידע, כך שאי אפשר לזהות מי האדם. אנחנו מחפשים אך ורק טטיסטיקה. אנחנו חברת מחקר שוק פיזית".
השווי של פלייסר, לדברי בן צבי, קפץ פי שלושה לעומת הסיבוב הקודם, שהיה לפני חצי שנה בסך הכל. "אנחנו מתקרבים ל-30 מיליון דולר הכנסות שנתיות", הוא אומר. "יש לנו 1000 לקוחות משלמים ועוד אלפים שמשתמשים בטכנולוגיה שלנו בחינם. ג'פרי קצנברג, יו"ר דיסני לשעבר, עזר לי להכיר אנשים רבים ופתח בפנינו הרבה דלתות. ג'פרי, כמו משקיעים אחרים, רצה להגדיל את הנתח שלו בחברה לאחר שהוביל את סבב B ומצאנו את עצמנו יוצאים לסבב גיוס חדש כשישה חודשים אחרי הקודם. הסיבוב הוא מהיר מאוד וכולל כמה משקיעים חדשים, חלקם לקוחות שלנו, לרבות חברות נדל"ן שמשקיעות בטכנולוגיה שהן משתמשים בה. מי שהוביל את הסיבוב הוא ג'וש באקלי, ההבעלים של פרודקט האנט".
״הבנו מזמן שהנתונים ש-Placer.ai מספקת הם חיוניים, אך הביקוש בשוק עקף את כל התחזיות שלנו״, אומר באקלי. ״אנחנו רואים את המשך השותפות עם Placer.ai כהזדמנות משמעותית לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות בעולם הפיזי ואת אופן ההתנהלות של עסקים מהיסוד".
״Placer.ai מספקת נתונים פשוטים ובאופן מידי אשר עונים על שאלות שאנחנו בעלי העסקים שואלים כבר 30 שנה", מוסיף קצנברג. "קצב ההתפתחות של המוצר, האמון שהחברה בנתה לעצמה והביקוש הגובר של התעשייה לנתונים הללו מצביעים על היקף ההישגים הצפוי לחברה״.
"חלק גדול מההשקעה יילך לגיוס עובדי מו"פ בארץ ולקניית דאטה", מסכם בן צבי. "מטרתנו היא לענות על שאלות של ארגונים מסוגים שונים ולצורך העניין דרושה עבודה טכנולוגית רבה. בנוסף, נרחיב את הפעילות העסקית של השיווק, המכירות והלקוחות".