סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה חברת Shopify שופיפיי טורונטו
מטה חברת Shopify שופיפיי טורונטו (צילום: שאטרסטוק)

שופיפיי מפטרת 10% מעובדיה: אנשים חזרו לחנויות אחרי הקורונה

בחברת המסחר האלקטרוני הימרו על המשך מגמת העלייה בקניות ברשת גם לאחר המגפה והתרחבו בהתאם, אבל זה לא קרה וכעת היא נאלצת לפטר 1,000 עובדים ממחלקות הגיוס, התמיכה והמכירות במכה. המנכ"ל טובי לונקה: "בסופו של דבר, לקיחת ההימור הזה הייתה בידיי - וטעיתי"

שופיפיי מתכוונת לפטר 10% מעובדיה ברחבי העולם לאחר שביצעה את ההימור השגוי בנוגע להמשך העלייה בקניות המקוונות לאחר המגפה, כך אמר טובי לונקה, מנכ"ל חברת המסחר האלקטרוני הקנדית אתמול. הפיטורים יהיו במחלקות הגיוס, התמיכה והמכירות, והם היו אמורים להיכנס לתוקף עד אתמול בערב שעון קנדה. שופיפיי דיווחה בסוף 2021 שהיא מעסיקה כ-10,000 עובדים.
שופיפיי - פלטפורמת מסחר אלקטרוני שמאפשרת לעסקים למכור מוצרים באינטרנט ובחנויות - ראתה עלייה בביקוש לשירותיה בימים הראשונים של המגפה, כש"כמעט כל פעילות הקמעונאות הייתה מקוונת", לדברי לוטקה. "לפני המגפה, צמיחת התחום הייתה קבועה וצפויה. לא ידענו האם העלייה היא מגמה זמנית או 'הנורמלי החדש'".
החברה החליטה להתרחב במהירות, תוך הימור שהמעבר למסחר אלקטרוני יימשך בקצב מהיר יותר, אך זה לא קרה. "כעת ברור שההימור לא השתלם", כתב לוטקה וציין שהמידע מראה שהרגלי הקנייה של הצרכנים חוזרים למה שהיו לפני המגפה. לוטקה הודה שזו אשמתו. "בסופו של דבר, לקיחת ההימור הזה הייתה בידיי - וטעיתי", הוא כתב.
1 צפייה בגלריה
מייסד ומנכ"ל שופיפיי טובי לוטקה
מייסד ומנכ"ל שופיפיי טובי לוטקה
מייסד ומנכ"ל שופיפיי טובי לוטקה
(צילום: בלומברג)
מניות שופיפיי ירדו ביותר מ-15% במסחר המוקדם אתמול וביותר מ-75% מאז תחילת השנה. מעבר לשינוי בביקוש, שופיפיי התמודדה גם עם תחרות מחודשת מצד אמזון, שהודיעה לאחרונה שתיתן למוכרים מצד שלישי להציע חברות פריים ואת ההטבות שבצידה, כמו משלוח חינמי ומהיר ישירות ללקוח מהמוכר, במקום שהמוצר יעבור דרך הפלטפורמה של אמזון.
הפיטורים בשופיפיי מגיעים לאחר שמספר חברות טכנולוגיה הודיעו גם הן על פיטורים או על ירידה בקצב גיוס עובדים חדשים על רקע האינפלציה העולה והחששות ממיתון.