טלגרם מגיעה ל-700 מיליון משתמשים בחודש ופותחת רשמית את שירות הפרימיום
טלגרם מגיעה ל-700 מיליון משתמשים בחודש ופותחת רשמית את שירות הפרימיום
אפליקציית המסרונים שממשיכה לצמוח תנסה לייצר רווח באמצעות מתן אפשרות להוספת פיצ'רים מתקדמים בתשלום חודשי. בין ההטבות שנכללות בגרסת הפרימיום: שליחת קבצים בגודל 4 ג'יגה בייט (לעומת 2 ג'יגה בייט במסלול החינמי) והגדלת הערוצים במעקב מ-500 ל-1,000
טלגרם צברה יותר מ-700 מיליון משתמשים חודשיים פעילים והיא מוציאה לדרך את שירות הפרימיום שהשיקה בשבוע שעבר, הכולל מאפיינים נוספים בניסיון לייצר רווח נוסף מבסיס המשתמשים הגדל שלה. החברה לא אמרה כמה תגבה עבור שירות הפרימיום, אבל נראה שהתשלום החודשי ינוע בין 4.99 ל-6 דולר.
שירות הפרימיום מוסיף שכבה של מאפיינים משופרים לאפליקציית המסרים, שעברה את 500 מיליון המשתמשים החודשיים בינואר 2021. בין השאר, טלגרם פרימיום יאפשר למשתמשים לשלוח קבצים של עד 4 ג'יגה בייט (לעומת 2 ג'יגה בייט כיום) ויתמוך בהורדות מהירות יותר. משתמשים בתשלום יוכלו גם לעקוב אחר 1,000 ערוצים, לעומת 500 המוצעים למשתמשים בחינם, וליצור עד 20 תיקיות צ'אט עם עד 200 צ'אטים בכל אחת. משתמשי השירות יוכלו גם להחזיק בעד ארבעה חשבונות.
המהלך מהווה ניסיון של החברה לשמור על ההתפתחות שלה, "המונעת בעיקר על ידי משתמשים ולא מפרסמים", לדבריה. זו גם הפעם הראשונה שאפליקציית מסרים קצרים עם מאות מיליוני משתמשים משיקה שירות פרימיום. סיגנל, ווטסאפ, מסנג'ר, אפל מסג'ס וגוגל מסג'ס, שהן כמה ממתחרותיה של טלגרם, לא מציעות שירות דומה.
מייסד ומנכ"ל טלגרם פאבל דורוב אמר מוקדם יותר החודש כי שירות הפרימיום אמור לענות על ביקוש המשתמשים לרוחב פס וליכולת אחסנה מוגדלים. "הבנו שהדרך היחידה לתת למשתמשים הכי תובעניים שלנו יותר, בזמן שאנו שומרים על המאפיינים הקיימים בשירות החינמי, הוא אפשרות לשירות מורחב בתשלום", הוא אמר.
כמה אנליסטים הביעו תקווה בעבר שטלגרם תוכל לייצר רווח באמצעות פרויקט מטבע הבלוקצ'יין שלה. אך לאחר כמה עיכובים ובעיות רגולטוריות טלגרם הודיעה ב-2020 שהיא נוטשת את הפרויקט והציעה החזר של 1.2 מיליארד דולר למשקיעים, מהם גייסה את הכסף.