סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משאיות חשמליות תוצרת ריוויאן שרכשה אמזון
משאיות חשמליות תוצרת ריוויאן שרכשה אמזון (צילום: AP)

היעד של אמזון: 10,000 משאיות חשמליות באירופה עד 2025

ענקית המסחר המקוון הודיעה שתשקיע יותר מימילארד יורו בחמש השנים הקרובות במסחריות חשמליות ובמרכזי אריזה עם פליטות נמוכות ביבשת

אמזון הודיעה היום (ב') שתשקיע יותר ממיליארד יורו בחמש השנים הקרובות במשאיות וברכבים מסחריים חשמליים ובמרכזי אריזה עם פליטות נמוכות ברחבי אירופה, ותאיץ את המעבר שלה לאפס פליטות פחמן. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
ענקית המסחר המקוון מסרה שההשקעה אמורה להאיץ חדשנות ברחבי תעשיית התחבורה, ולעודד הקמת יותר תשתיות לטעינת כלי רכב חשמליים. לפי אמזון, ההשקעה תעזור לה לשלש את כמות כלי הרכב החשמליים שלה באירופה מ-3,000 כיום ליותר מ-10,000 עד 2025.
החברה לא פירטה איזה אחוז מהמשלוחים שלה באירופה כיום נעשה באמצעות כלי רכב חשמליים, אך אמרה שאותם 3,000 רכבי משלוחים חשמליים מסרו יותר מ-100 מיליון חבילות ב-2021. אמזון מסרה שהיא מקווה לרכוש בשנים הקרובות יותר מ-1,500 כלי רכב כבדים, המשמשים לשינוע חבילות בין מרכזי חלוקה.
למרות שמספר חברות לוגיסטיקה, כולל UPS ופדקס, התחייבו לרכוש כמויות גדולות של כלי רכב מסחריים חשמליים, עדיין אין הרבה מהם שזמינים לרכישה. מספר חברות סטארט-אפ מנסות כיום להביא כלי רכב כאלה לשוק, אך הן מתמודדות עם תחרות רבה מצד יצרניות ותיקות כמו ג'נרל מוטורס ופורד.
ההזמנה הגדולה ביותר שביצעה אמזון של רכבים כאלה, היא של 100 אלף רכבים אותם הזמינה מריוויאן, שאמורים להימסר עד 2025. החברה אמרה שבנוסף לרכבים חשמליים, היא תשקיע גם באלפי מתקני טעינה ברחבי אירופה. היא אמרה שתשקיע גם בהכפלת הרשת האירופית של מרכזי "מיקרו-ניידות" שלה, שנמצאים כיום ביותר מ-20 ערים ביבשת. אמזון משתמשת במרכזים אלה כדי לנסות שיטות משלוח חדשות, כולל שליחים על אופני משא, ומסירה על ידי שליח ללא כלי רכב, על מנת להוריד את כמות הפליטות. היעד שהציבה לעצמה החברה היא הגעה לאפס פליטות עד שנת 2040.