סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משרדי בוקינג Booking אמסטרדם
משרדי בוקינג באמסטרדם, נסיעה טובה וחכמה (צילום: אי אף פי)

חופש מהחיפושים: בוקינג וגוגל קלאוד יצרו כלי AI לתכנון חופשות

השותפות בין פרייסליין - יחידה של אפליקציית התיירות הפופולרית - לענן של גוגל נועד להקל על תהליך ההזמנה באמצעות תקשורת עם צ'אטבוט בעל תכונות AI שמסייע למשתמשים לקבל "החלטות מושכלות". "לא יודעים לאן אתם רוצים לנסוע? הכלי הזה יעזור לכם לצמצם את האפשרויות די מהר"

מגזר התיירות מצטרף למגזרי תעשייה אחרים שכבר אימצו את הבינה המלאכותית, עם חברות כמו בוקינג, אקספדיה ואייר בי אן בי, שמחפשות דרכים להקל את תהליך ההזמנה ולסייע ללקוחות לתכנן את הטיול ביתר קלות. "לא יודעים לאן אתם רוצים לנסוע? הכלי הזה יעזור לכם לצמצם את האפשרויות די מהר", כך אמר מנכ"ל פרייסליין ברט קלר ל-CNBC.
פרייסליין, יחידה של בוקינג, חשפה שותפות חדשה עם הענן של גוגל, במסגרתה כלי הבינה המלאכותית של האחרון יאפשרו לנוסעים לתקשר עם צ'אטבוט כשהם רוקמים תכניות נסיעה ולקבל הצעות מותאמות אישית. קלר אמר שה-AI יסייע למשתמשים לקבל החלטות מושכלות לגבי יעד ותזמון נסיעתם וכן יעזור לעובדים לשפר את זמני התגובה שלהם.
"אנחנו מעסיקים כיום אלפי אנשים שעונים לשאלות הלקוחות וה-AI יאיץ את יכולתם של הסוכנים לספק ייעוץ", הסביר. קלר אמר גם שכשסוכן עוזר ללקוח לבצע שינויים בתכנית המסע שלו, לכל חלק במסע יש מדיניות ביטולים שונה ומורכבת משלו, אבל הטכנולוגיה החדשה תוכל לקרוא את כל המידע במהירות ולהפחית את זמני ההמתנה.
גוגל קלאוד תספק את הכלים ואת היכולות שיסייעו לפרייסליין לאסוף ולסנן מידע. קארי ת'ארפ, סגנית הנשיא לתעשיות של גוגל קלאוד, אמרה שטכנולוגיית Vertex AI של החברה תספק מידע תלוי-מקום ללקוחות, שיוכלו לשאול שאלות כמו: "האם יש פעילויות מתאימות לילדים? יש לי שעתיים פנויות". ת'ארפ אמרה עוד שהמידע שפרייסליין תזין למודל של גוגל יישאר בידיה ולא יעבור לידי גוגל.
מוקדם יותר השנה, השיקה חברת התיירות אקספדיה את כלי הנסיעות הראשון שלה שמונע ע"י chatGPT ואמור להקל על תהליך ההזמנה, הביטול ושינוי הטיול. גם מנכ"ל אייר בי אן בי, בראיין צ'סקי, התייחס בחודש שעבר לטכנולוגיה החדשה כשאמר: "ב-12 החודשים הקרובים נראה שינויים גדולים בשירות הלקוחות שלנו: האיכות תשתפר והעלויות יקטנו".