האינסטגרם של בייטדאנס: Lemon8 נכנסה לרשימת 10 האפליקציות המורדות ביותר בארה"ב
האינסטגרם של בייטדאנס: Lemon8 נכנסה לרשימת 10 האפליקציות המורדות ביותר בארה"ב
האפליקציה מבית היוצר של טיקטוק, שמגדירה את עצמה כ"קהילת לייפסטייל" לא דורגה עד ליום חמישי שעבר בין 200 האפליקציות המובילות, אבל השבוע פרצה בגדול, ככל הנראה בעזרת מאמצי יח"צ של החברה האם. להאשטאג שלה בטיקטוק כבר יש 2.3 מיליארד צפיות
המחוקקים בארה"ב ממשיכים בתוכניות שלהם לחסום את טיקטוק או לחייב את מכירתה, אבל בינתיים פלטפורמת רשת חברתית נוסםפת של החברה האם הסינית בייטדאנס נכנסה לדירוג עשרת הגדולים של האפליקציות בארה"ב. האפליקציה Lemon8 היא מתחרה של אינסטגרם שמגדירה עצמה כ"קהילת לייפסטייל", וכרגע היא מדורגת במקום העשירי בדירוג האפליקציות הפופולריות ביותר בארה"ב.
מדובר בהתקדמות משמעותית עבור האפליקציה הלא כל כך מוכרת. עד ליום חמישי האפליקציה כלל לא דורגה בין 200 האפליקציות המובילות בארה"ב, כך לפי חברת המחקר data.ai המספקת נתונים לאתר TechCrunch. בחברה אישרו שהתקדמות מהירה כזו מהעדר דירוג למקום ה-9 בקרב האפליקציות *החינמיות* המובילות בארה"ב, לפני יוטיוב, ווטסאפ, ג'מייל ופייסבוק, מצביעה על דחיפה "משמעותית" לאחרונה ברכישת משתמשים מצד האפליקציה. עם זאת, מכיוון שהאפליקציה חדשה כל כך בדירוגים אין לחברות ניתוח נתונים חיצוניות מספיק נתונים על ההתקנות של Lemon8 או כיצד ההתקנות הללו השתנו בימים האחרונים.
בהתחשב בכך שהאפליקציה הושקה בזירה הבינלאומית כבר במרץ 2020, מה שקרוב לוודאי קרה הוא שהאפליקציה הועלתה בשקט יחסי לחנות האפליקציות בארה"ב אך רק למטרות בדיקה ובימים האחרונים היא הושקה באופן "רשמי" יותר - השקה שלוותה בהוצאות מוגברות מצד החברה על קידום מכירות ורכישת הורדות.
לפי ספקית הנתונים Apptopia, האפליקציה הושקה בחנויות האפליקציות של אפל ואנדרואיד במרץ 2020 והורדה מאז 16 מיליון פעמים. יפן היא השוק המוביל שלה, המייצג 38% מכלל ההתקנות. אין נתונים מדוייקים לגבי ארה"ב אך ההערכה היא שיש שם לאפליקציה 4.25 מיליון משתמשים פעילים חודשיים. ב-Apptopia ציינו עוד כי לא ראו הוצאות של האפליקציה על חיפושים בתשלום בחנות האפליקציות או בגוגל פליי, אך הזהירו כי ייתכן שיש לחברה קמפייני התקנה בתשלום שפשוט עוד לא מופיעים במערכת.
הערכה נוספת היא שבייטדאנס מנצלת את טיקטוק כדי להעלות את ההתקנות של האפליקציה. ב- TechCrunch דיווחו כי מספר יוצרי תוכן בטיקטוק החלו לפרסם לאחרונה על Lemon8 וסרטונים רבים הופיעו בנושא ב-24 השעות האחרונות. רוב הביקורות הללו הן חיוביות ביותר ולא מסומנות כתוכן ממומן.
כך למשל יוצרת התוכן גבריאל ויקטור אמרה ליותר מ-435 אלף העוקבים שלה: "זה פאקינג חמוד. מהנה מבחינה אסתטית, זה כאילו פינטרסט ואינסטגרם עשו יחד תינוק".
יוצרת אחרת בשם פאשן ווילמס שלה 74 אלף עוקבים המליצה: "אם לא שמעתם על זה, אני ממליצה לרוץ לחנות האפליקציות ולהוריד אותה".
בחודש שעבר דיווחו באינסיידר כי בבייטדאנס משלמים ליוצרים בארה"ב ובבריטניה לפרסם על האפליקציה, שתוארה להם כשילוב בין פינטרסט לאינסטגרם בהתאם להגדרות שבהן השתמשו היוצרים שקידמו אותה.
בשלב זה יש להאשטאג הנושא את שם האפליקציה 2.3 מיליארד צפיות בטיקטוק, אך זה כולל גם תכנים מחוץ לארה"ב ולא באנגלית.