סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
חברת השבבים הישראלית אינואיטיב מפטרת 20% מכוח האדם, המייסד פורש

החברה שפיתחה שבבים לרחפנים, מערכות זיהוי פנים ועוד, וגייסה עד היום 200 מיליון דולר, תפטר כ-16 עובדים. דור צפניוק, המייסד השני שלה, מונה למנכ"ל

חברת השבבים הישראלית אינואיטיב (Inuitive) הזמינה היום לשימוע כ-16 עובדים - כ-20% מכוח האדם, כך נודע לכלכליסט. במקביל מנכ"ל החברה שלמה גדות שהוא גם אחד ממייסדיה פרש מתפקיד המנכ"ל.
כחלק מרצונה של החברה לשמור על המשכיות מינה דירקטוריון החברה את דור צפניוק, המייסד השני של החברה, למנכ"ל. לפי הערכה גדות עזב את תפקידו עקב הגעתו לגיל הפרישה.
אינואיטיב נוסדה ב-2012, כאמור על ידי המנכ"ל גדות וה-CTO דור צפניוק. היא מפתחת שבבים לתחומי הראייה התלת־ממדית, ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית. השבבים שלה משולבים במשקפי מציאות מדומה, רחפנים, מערכות לזיהוי פנים, מצלמות חכמות ועוד. השבבים מעניקים למעשה את היכולת לנתח את הסביבה בדומה לאדם.
עד היום גייסה אינואיטיב כ-200 מיליון דולר כאשר הסבב האחרון היה ב-2020 בהובלת החברה הסינית ייניו מיקרואלקטרוניקס (Yinniu Microelectronics). משקיעים נוספים בחברה כוללים את קרן 7Main של משפחת ורטהיימר; זרוע ההשקעות של חברת דויטשה טלקום; משפחת חורש שמייצגת את טויוטה בישראל; וזרוע ההשקעות של חברת פוקסקון, אחת מיצרניות האלקטרוניקה הגדולות בעולם.
גדות הוא המייסד של חברת מודם ארט שנמכרה לאגיר סיסטמס ב־2005 תמורת 145 מיליון דולר. אקזיט נוסף שלו היה בפרסלו שנמכרה לברודקום תמורת 100 מיליון דולר. אינואיטיב היא החברה השלישית שהקים