מטא מוכרת את גיפי לשאטרסטוק בהפסד של יותר מ-260 מיליון דולר
מטא מוכרת את גיפי לשאטרסטוק בהפסד של יותר מ-260 מיליון דולר
החברה-האם של פייסבוק רכשה את פלטפורמת שיתוף הגיפים ב-2021 תמורת 315 מיליון דולר, אך לא הצליחה להשלים את העסקה עקב התערבות רשות התחרות הבריטית; היא מכרה לבסוף את גיפי ב-53 מיליון דולר
מטא, הבעלים של פייסבוק, ספגה הפסד של יותר מ-260 מיליון דולר על רכישת גיפי (Giphy) – לאחר שמכרה את פלטפורמת שיתוף הגיפים לחברת שאטרסטוק תמורת 53 מיליון דולר.
מטא מסרה היום (ג') שהיא מוכרת את גיפי, אותה רכשה בנובמבר 2021 תמורת כ-315 מיליון דולר, אך לא הצליחה להשלים את רכישתה ב-2022 עקב התערבות רשות התחרות בבריטניה שהורתה לה למכור אותה.
שאטרסטוק תשלם במזומן על הרכישה, שמגיעה יחד עם הסכם שמבטיח את המשך הגישה לפלטפורמות של מטא כמו גם לבסיס המשתמשים הקיים של גיפי, אשר נוהג להיכנס היישר לאתר או מגיע אליו דרך קישורים של מנועי חיפוש אחרים לגיפים.
מנכ"ל שאטרסטוק, פול הנסי, אמר שהרכישה היא "צעד מרגש נוסף במסע שלנו אל עבר פלטפורמה יצירתית מקצה אל קצה. גיפי מאפשרת למשתמשים להביע את עצמם בדרכים מיוחדות באמצעות תוכן של גיף או סטיקר, ובמקביל מאפשרת למותגים להיות חלק משיחות יום-יומיות".
הרכישה של מטא את גיפי כבר נעשתה בהנחה משמעותית לעומת הערכת השווי הגבוהה ביותר של החברה, אליה הגיעה ב-2016 – כ-600 מיליון דולר. אך מאז ירד שווייה באופן שמשקף את הירידה בעניין בגיפים כאמצעי הבעה באינטרנט. בספטמבר 2022, בזמן שמטא עשתה את ניסיונה האחרון לשכנע את ה-CMA לאשר את הרכישה, היא הזהירה שגיפים "ייצאו מהאופנה כצורת תוכן, והמשתמשים הצעירים במיוחד מתארים את הגיפים כמשהו שמתאים ל'בומרים'". היא ציינה שגיפי צפויה להיאבק לשרוד כעסק עצמאי, ושיש מעט מאוד חברות המעוניינות ברכישתה. "יש סיכון גבוה שהרוכשים היחידים שמעוניינים ברכישת גיפי יהיו חלשים או לא מתאימים. חברות כמו אדובי, אמזון, אפל, בייטדאנס, קאוישו, סנאפ וטוויטר הביעו כולן נכונות לדון בהזדמנות, אך דיונים אלה לא הובילו לדבר".
אפילו שאטרסטוק הודתה שגיפי לא צפויה להוכיח את עצמה כרווחית בטווח הקצר. "גיפי צפויה להוסיף הכנסה מינימלית ב-2023, עם ניסיונות להפקת רווח במהלך 2024", מסרה החברה.