עיניים על הכביש: חברת האינשורטק OpenEyes גייסה 18 מיליון דולר
עיניים על הכביש: חברת האינשורטק OpenEyes גייסה 18 מיליון דולר
החברה הישראלית משתמשת בראייה ממוחשבת ובבינה מלאכותית כדי להעריך את הסיכון, את השכיחות ואת החומרה של תאונות דרכים, ולספק הצעות ביטוח לציי רכב מסחריים בישראל ובארה"ב. "אנחנו בעצם חברה טכנולוגית שמוכרת ביטוח"
חברת האינשורטק הישראלית OpenEyes גייסה 20 מיליון דולר מהקרנות אינסייט ופיטנגו. עד כה גייסה החברה 23 מיליון דולר, לאחר סבב סיד של 5 מיליון דולר.
החברה, שמעסיקה היום 25 עובדים בישראל ובארה"ב, הוקמה על ידי ד"ר עומרי סנדיק, שריכז את צוות הפיתוח של סמסונג בישראל, דן חרש ויואב אורון, המנכ"ל. הטכנולוגיה שלה מבוססת על שילוב בין ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית במטרה להבין את הסיכון, את השכיחות ואת החומרה של תאונות דרכים - ולייצר הצעות ביטוח בהתאם.
"החברה שלנו מציעה ביטוח בצורה יותר יעילה כי אנחנו מבינים את הסיכון של הצי ומסייעים לו להגיע למחוזות יציבים ובריאים", אומר אורון. "אצל הלקוחות שלנו אנחנו רואים ירידה בשכיחות ובחומרה של תאונות דרכים בעקבות השימוש בטכנולוגיה שלנו. אנחנו בעצם חברה טכנולוגית שמוכרת ביטוח".
OpenEyes פועלת בתחום כלי הרכב המסחריים מול חברות עם ציי רכב בשוק המקומי והאמריקאי, הסובלים משכיחות הולכת וגדלה של תאונות דרכים. "יש הרבה תביעות בגוף ורכוש, ומי שסובלים מכך הם ציי הרכבים וחברות הביטוח", אומר אורון. "נוצר מעגל של חברות ביטוח שמעלות מחירים כדי לכסות על ההפסדים, ומצד שני יש ציי רכב שמתמודדים עם הוצאה שנתית גדולה על ביטוח והרבה אי ודאות".
"OpenEyes מספקת פתרון המאפשר לצי להבין באמת את מקור הסיכון שלהם - הן מנקודת המבט של הציים והן מנקודת המבט של המבטחים", אומר דניאל ארונוביץ, מנהל ב-Insight Partners. "הבנה מדויקת זו מאפשרת ל-OpenEyes להפעיל את החיתום, את הדרכת הנהגים ואת הטיפול בתביעות".
"החברה הזאת ממנפת פתרונות טכנולוגיים כדי לשנות מהותית את מודל הסיכון של ביטוח צי מסחרי - והאינטגרציה בין טכנולוגיה לרכב וביטוח יוצרת חוויה חדשה לבעלי ציים", מסכם אייל ניב, שותף מנהל ב-Pitango First, שהובילה את סבב ה-Seed של OpenEyes.