מאסק תובע את חברת המחקר שטענה כי פרסומות של IBM ואפל הופיעו ליד תכנים נאציים
מאסק תובע את חברת המחקר שטענה כי פרסומות של IBM ואפל הופיעו ליד תכנים נאציים
בשבוע שעבר פרסמה מדיה מאטרס דו"ח שלפיו פרסומות ב-X הופיעו ליד פוסטים המשבחים את אדולף היטלר; בעקבות כך הקפיאו IBM, אפל, דיסני ואחרות את הפרסום ברשת החברתית; כעת הגישה החברה של מאסק תביעת דיבה: "הצגת הנתונים - מטעה"
חברת המדיה החברתית X (לשעבר טוויטר) הגישה תביעת דיבה נגד חברת המחקר מדיה מאטרס (Media Matters), בעקבות הדו"ח שפרסמה בשבוע שעבר, שלפיו פרסומות של חברות גדולות הופיעו ליד פוסטים המשבחים את אדולף היטלר והמפלגה הנאצית. הדו"ח עורר סערה ובעקבותיו הודיעו חברות כמו IBM, אפל, וולט דיסני וקומקאסט כי הן מקפיאות את הפרסום בפלטפורמה.
בתביעה שהוגשה בבית המשפט המחוזי בטקסס נטען כי מדיה מאטרס הציגה את הנתונים כך שייראה כי הסבירות שמודעות יופיעו לצד תכנים קיצוניים היא גבוהה יותר מכפי שהיא בפועל, וכי המתודולוגיה של הבדיקה לא מייצגת את האופן בו משתמשים אמיתיים חווים את הפלטפורמה.
"מדיה מאטרס יצרה באופן מודע וזדוני תמונות המציגות פוסטים של מפרסמים לצד תכנים ניאו נאציים, ואז הציגה את התמונות המלאכותיות האלו כאילו מדובר בחוויה טיפוסית של המשתמשים בפלטפורמה", נכתב בתביעה.
נשיא מדיה מאטרס, אנג'לו קארוסונה, כינה בתגובה את התביעה "מטופשת", ואמר כי היא נועדה להטיל אימה על המבקרים של X "כדי להשתיק אותם". עוד הוסיף כי בארגון עומדים מאחורי הדיווח ו"מצפים לניצחון בבית המשפט".
ב-X טענו בתביעה כי הפרסומות ל-IBM, קומקאסט ואורקל הופיעו לצד תכנים פוגעניים רק למשתמש אחד, והוא מדיה מאטרס. "הנתונים יגברו על המניפולציות או ההאשמות. אל תיפלו למניפולציות, עמדו לצד X", כתבה מנכ"לית החברה לינדה יאקרינו.
עוד לפני השערורייה הנוכחית בחברה התקשו להחזיר את המפרסמים הרבים שעזבו מאז רכש אלון מאסק את טוויטר באוקטובר 2022 תמורת 44 מיליארד דולר. ברויטרס דיווחו כי מאז הרכישה ההכנסות מפרסום בארה"ב נפלו ב-55% לפחות בכל חודש לעומת שנה קודם לכן.