כלכליסט-טקדרמה נוספת מבית צוקרברג: פייסבוק תפסיק להשתמש בכלים לזיהוי פנים
כלכליסט-טק
דרמה נוספת מבית צוקרברג: פייסבוק תפסיק להשתמש בכלים לזיהוי פנים
אחרי העדות הדרמטית של העובדת לשעבר ושינוי שם החברה: הרשת החברתית הודיעה כי השינוי, שייצא לפועל בשבועות הקרובים, ישפיע על יותר משליש מהמשתמשים היומיים שלה, כלומר יותר מ-600 מיליון חשבונות
פייסבוק, או בשמה החדש - "מטא", הכריזה הערב (ג') על ביטול השימוש בכלים לזיהוי פנים על גבי הפלטפורמה שלה.
מדובר במהלך דרמטי ורב השלכות שיתחיל לצאת לפועל, כפי שמבטיחה החברה, כבר במהלך השבועות הבאים. בתור התחלה, פייסבוק מודיעה כי בכוונתה למחוק יותר ממיליארד תבניות לזיהוי פנים של משתמשים - מספר עצום שנובע מכך שהתכונה נחשבת לפופולרית במיוחד ברשת החברתית הוותיקה. יותר משליש מכמות המשתמשים היומית - כ-600 מיליון משתמשים - מאפשרים לפייסבוק לעשות זאת, כלומר "לזכור" את תווי הפנים שלהם כדי שניתן יהיה לאתר אותם בתמונות שמועלות לרשת וליידע אותם על כך.
המהלך המעניין של פייסבוק מגיע בעקבות האיום הרגולטורי שמרחף מעל הטכנולוגיה הזאת בכלל, ואימוצה בידי פייסבוק בפרט, כבר כמה שנים. מחוקקים רבים סבורים כי מדובר בפגיעה מוגזמת בזכויות הפרט, וכעת נראה שהחברה מכירה בכך, לפחות במידה מסוימת. "יש דאגה רבה סביב מקומה של הטכנולוגיה לזיהוי פנים בחברה שלנו", ציינה פייסבוק בבלוג הרשמי שלה. "הרגולטורים עדיין מחפשים דרך לבנות סט של חוקים שינחו את אופן השימוש בה. בהתחשב במציאות הזאת, אנחנו מאמינים שצמצום השימוש בטכנולוגיה לזיהוי פנים הוא הדבר הנכון לעשות כרגע".
במהלך זה פייסבוק ממשיכה לנסות להציל את מה שנותר משמה הטוב לאחר הנזק שגרמה לה העובדת לשעבר פרנסס האוגן, שחשפה כשלים מוסריים חמורים בממלכה של מארק צוקרברג. המהלך מגיע גם זמן קצר לאחר ההכרזה על שינוי שמה של החברה-האם ל"מטא" - צעד שיש הטוענים כי נועד בבסיסו להסיט את תשומת הלב הציבורית מהעיקר.
הזווית הישראלית: טכנולוגיית זיהוי הפנים של פייסבוק/ מטא שייכת לסטארט-אפ המקומי Face.com, אותו רכשה פייסבוק בשנת 2012 תמורת קצת פחות מ-100 מיליון דולר, זמן קצר לאחר שרכשה את אינסטגרם ואת סנאפצ'ט. כעת אפשר להניח שהימים ההם נראים לצוקרברג רחוקים מאוד.