מוזילה את ביטוח הרכב המסחרי בעזרת AI: פיירמטיק גייסה 46 מיליון דולר
מוזילה את ביטוח הרכב המסחרי בעזרת AI: פיירמטיק גייסה 46 מיליון דולר
החברה האמריקאית שהוקמה על ידי ישראלים גייסה 88 מיליון דולר בסך הכל מאז הקמתה ב-2017. המערכת שהיא פיתחה אוספת ומנתחת את ביצועי הנהגים בזמן אמת כדי לקבוע את מחיר הביטוח
הסטארט-אפ האמריקאי פיירמטיק (Fairmatic), שנוסד על ידי ישראלים, ומפתח פלטפורמה לביטוחי רכב מסחרי על סמך ניתוח ביצועי אמת של הנהגים, גייס 46 מיליון דולר, בהובלת Battery Ventures ובהשתתפות המשקיעים הקיימים. סיבוב B החדש נערך כחצי שנה לאחר הסיבוב הקודם, שהיה בהיקף של 42 מיליון דולר, בו השתתפו הקרנות Foundation Capital, Aquiline Capital Partner ושורה של משקיעים מובילים מתחומי הפינטק, האינשורטק והטכנולוגיה, ובהם ג'רי יאנג, מייסד יאהו; אסף וונד, מייסד Hippo Insurance; אורן זאב, ביל טאי ועוד. הגיוס החדש מביא את סך ההשקעה בחברה ל-88 מיליון דולר מאז הקמתה.
פיירמטיק הוקמה ב-2017 על ידי יונתן מטוס (מנכ"ל), לשעבר בכיר בגוגל ובפייסבוק. מטוס ייסד לפני כעשור את Zendrive, שמספקת ניתוח והמלצות לנהגים על איכות הנהיגה, על נקודות החוזקה והחולשה שלהם ועל דרכים לחיסכון בדלק - כל זאת בעזרת הטלפון הנייד. החברה מעסיקה כיום 75 עובדים בישראל, בארה"ב, בהודו, בפולין ובפורטוגל.
"התפתחויות חדשות בתחום הבינה המלאכותית, בשילוב היכולות של פיירמטיק בניתוח נתונים, יוצרות הזדמנות גדולה לשיפור בטיחות הנהגים, תוך צמצום אובדן חיי אדם ונזקים כבדים לרכוש, ולצד הגדרת פרמיות הביטוח על בסיס נתוני אמת של התנהלות הנהגים ורמת הסיכון בפועל. זו מהפכה של ממש לעומת העיוות העולמי שקיים היום בביטוחי רכב, בו חברות בטוחות ואחראיות מסבסדות את הביטוחים של ציי רכב לא בטוחים, וזאת מאחר שחברות הביטוח של רכבים מסחריים מתמחרות בלי להתחשב ברמת הסיכון והזהירות של הנהגים. הוזלת תעריפי הביטוח היא בעלת משקל רב לבעלי ציי רכב ועסקים קטנים - במיוחד בתקופה של האטה שמחייבת בחינה דקדקנית של כל ההוצאות".