סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

זינוק של 571% במכירות סמארטפונים מתקפלים ברבעון הראשון של השנה

על פי דו''ח של חברת המחקר DSCC ברבעון הראשון של 2002 נמכרו כ-2.2 מיליוני מכשירים מהסוג הזה. הפליפ 3 של סמסונג ייצג כמחצית מהמכשירים המתקפלים שנמכרו, אחריו בפער גדול, הפולד 3. סמסונג ממשיכה לשלוט ביד רמה על השוק עם כ-74% ממנו

סמארטפונים מתקפלים נחשבו בעת השקתם לפני כשלוש שנים לקוריוז, סוג של גימיק, אבל מסתבר שהערכות היצרניות ובעיקר סמסונג צדקו בעניין שהם יעוררו בקרב הצרכנים. דו''ח של חברת המחקר DSCC מצא שברבעון הראשון של 2022 נמכרו כ-2.2 מיליוני מכשירים מהסוג הזה. מדובר בזינוק של כ-571% ביחס למכירות המכשירים האלה ברבעון הראשון אשתקד.
התצורה המועדפת על הרוכשים הוא מכשיר צדפה כמו הפליפ 3 של סמסונג. דגם זה ייצג כמחצית מהמכשירים המתקפלים שנמכרו. הפולד 3 היה המכשיר השני הכי נמכר, אבל בפער גדול אחרי הפליפ. בכל מקרה, סמסונג ממשיכה לשלוט ביד רמה על השוק עם כ-74% ממנו. עם זאת וואווי, שנמצאת במקום השני אחריה מבחינת היקפי המכירות הצליחה להשתלט על כ-20% מהשוק אך בעיקר בסין שכן מכשיריה לא תומכים בשירותי גוגל באנדרואיד.

1 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי Z פליפ 3 Flip
סמסונג גלקסי Z פליפ 3 Flip
סמסונג גלקסי Z פליפ 3
(רפאל קאהאן)

לפי הערכות האנליסטים, הדור הבא של הסמארטפונים המתקפלים ככל הנראה יזכה לפופולריות גבוהה יותר. מוטורולה האמריקאית צפויה להשיק דור חדש של מכשיר הרייזר המתקפל שמתחרה בפליפ של סמסונג ראש בראש בזכות התצורה. ואולם עד כה מכשירי הרייזר לא ממש הצליחו בגלל מפרט מוגבל ומחיר גבוה מאוד ביחס לתמורה. אבל השנה זה צפוי להשתנות שכן מוטורולה אומרת שהיא תשיק גרסה מתקדמת של המכשיר עם מפרט פרימיום שיתאים למחיר הגבוה שהיא גובה עליו.
בינתיים, רק וואווי מצליחה לאיים על סמסונג עם ה-P50 פוקט המתקפל דמוי צדפה שלה שפופולרי מאוד בסין. שאר היצרניות, Oppo, שיאומי, רויולה, Vivo והונור מציעות גם הן מכשירים מתקפלים (את ה-Oppo המתקפל סקרנו כאן) אבל רובם יקרים מאוד, או מגושמים או גם וגם ובעיקר קשים מאוד לרכישה שכן היקפי הייצור שלהם קטנים יחסית. בסך הכל מדובר בשוק גלובלי של כ-8 מיליון מכשירים בשנה (לפי נתוני 2021), זאת לעומת מכירות גלובליות של כ-311 מיליון סמארטפונים בסך הכל.
היקפי מכירות הסמארטפונים המתקפלים צפויים לגדול פי 2 ל-16 מיליון סמארטפונים השנה. מדובר בנתונים זניחים ביחס למסה הגדולה של המכירות, אבל מכשירים אלה צפויים להפוך לפופולריים יותר ככל שמחירם ואמינותם תגדל. בסך הכל שוק הסלולר לא נמצא במצב טוב - רכישות המכשירים ירדו ברבעון הראשון של 2022 בכ-11% ביחס לתקופה המקבילה ב-2021, כנראה תוצאה של שילוב גורמים: עליות מחירים, מחסור בשבבים, בעיות בשרשרת האספקה העולמית, אינפלציה וכמובן שהמלחמה באוקראינה ותוצאותיה לא מסייעות.
אפל היתה החברה היחידה שהציגה גידול במכירות בזכות האייפון 13 וה-SE 2022 שזוכים לפופולריות חסרת תקדים - מה שאיפשר לחברה להציג מספרי מכירות טובים בכ-8% ביחס לשנה הקודמת. אבל חוץ ממנה, סמסונג, Oppo, Vivo ושיאומי כולן הציגו ירידות חדות במשלוחים. סמסונג איבדה 4%, שיאומי כ-20%, Oppo כ-27% ו-Vivo סבלה הכי עם ירידה של 30% במכירות. הסיבה לנפילה של היצרניות הסיניות קשורה ישירות לירידה במכירות הסמארטפונים במדינה הענקית שמייצגת כמחצית מסך כל הירידה בעולם כך לפי נתוני חברת המחקר קנאליס.
המגמה הכללית אם כן היא ירידה במכירות - ככל שהתנאים המקרו כלכליים הגלובליים לא ישתפרו בקרוב. אבל אפל תציג את האייפון 14 ברבעון הבא, סמסונג צפויה להשיק את דור המתקפלים הבא שלה באוגוסט או ספטמבר ושאר היצרניות כבר רובן הציגו את מכשירי הדגל שלהן ל-2022. אם האייפון הבא יעורר עניין כמו האייפון הנוכחי כנראה שאפל תצא שוב המנצחת. אבל אם סמסונג תצליח ליצור מספיק עניין במכשירי הפולד החדשים ולהציע אותם במחירים שיתחרו באלו של האייפון תוך שהם מציעים חוויית שימוש טובה לא פחות - יכול מאוד להיות שהיא תצליח להשחיל אותם כאלטרנטיבת פרימיום לחובבי התפוח שכן אפל לא צפויה להציג אייפון עם מסך מתקפל לפני 2024 במקרה הטוב.