סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
נדב שובל על רקע לוגו OpenWeb
נדב שובל. עוזב או לא? (צילום: OpenWeb)

מנכ"ל OpenWeb הודח אחרי שאיים להתפטר, עכשיו הוא מסרב לעזוב

חברת ההייטק הודיעה כי מינתה למנכ"ל זמני את טים הרווי, לשעבר יועץ וחבר דירקטוריון, במקום נדב שובל, אחד מהמייסדים. לטענתו, הוא הודח מתפקידו לאחר שהעביר ביקורת על בעלי המניות. לפי הערכה, הפרשה תגיע לבית המשפט בארה"ב

חברת OpenWeb הודיעה היום שהיא ממנה את טים הרווי, חבר דירקטוריון ויועץ של החברה לשעבר כמנכ"ל זמני של החברה, במקומו של נדב שובל, אחד ממייסדי החברה ומנכ"ל מאז הקמתה. החברה הודתה לנדב על תרומתו.
הבוקר החלו להתרוצץ ברשת מיילים והודעות בין הרווי לשובל והחברה עצמה בנוגע לניהול. בתגובה להתנהלות החברה בשעות הבוקר הוציא שובל הודעה לעובדי החברה בה טען שהוא לא התפטר ולא הודח והוא עדיין מנכ"ל. אחרי שהוציא את המייל לעובדי החברה, פרסם פוסט בלינקדאין ובו אמר: "לא פרשתי מתפקידי כמנכ"ל. לאחרונה הודעתי לחברה שהם הפרו את החוזה שלי, ובמקום לטפל בבעיות שיש בדירקטוריון, בעיות שאני הצפתי הקשורות לשאר בעלי המניות, הם בחרו להדיח אותי מתפקידי בפגישה פתאומית של החברה תוך המשך פעולה נגד האינטרסים של OpenWeb. אינני מקבל את הפעולות הללו. אני אמשיך להילחם על המשימה ועל המטרה של OpenWeb לצד הצוות שלנו".
בעקבות המייל והפוסט של שובל כתב הרווי לעובדים: "אני מתנצל על המייל שקיבלתם. אנחנו ממשיכים עם המהלך של חילופי המנהלים, ורוצים שהוא ייעשה בצורה הטובה ביותר לטובת החברה".
על דבר אחד אין מחלוקת בין שני הצדדים בחברת OpenWeb: החברה מצליחה מאוד עם מכירות של עשרות רבות של מיליוני דולרים, רווחית עם לקוחות משמעותיים ושווי שוק של למעלה מ־1.5 מיליארד דולר. הסיפור של מאבקי הכוחות החל במכתב ששלח נדב שובל לחברה, ובו דרש ממנה שורה של תיקונים מהותיים בהתנהלותה, שאם לא יתקבלו הוא יתפטר מתפקידו. הדירקטוריון סירב לקבל את דרישותיו ואישר את התפטרותו מהחברה. שובל לעומת זאת טען בכל הפרסומים שלא פרש אלא הודח מהחברה אותה הקים. הוויכוח בין הצדדים כיום נע בין ניסיון השתלטות של משקיעי החברה עליה לבין התנהלות בעייתית של נדב שובל בעבודה השוטפת מול הדירקטוריון של החברה. על פי הערכה, הפרשה רק החלה ותגיע גם לבתי המשפט בארצות הברית.
החברה, שנקראה בעבר SPOT.IM, הוקמה ב־2012 על ידי שובל, רועי גולדברג וישי גרין, ומבין שלושתם רק נדב פעיל בה היום. החברה פיתחה טכנולוגיה לשיפור השיח ברשת, פועלת במטרה לייצר שיח ציבורי בריא ואיכותי יותר ונלחמת במונופול על השיח אונליין. היא הפכה ליוניקורן בסוף 2021, עם גיוס של 150 מיליון דולר בהובלת הקרנות Insight Partners ו־Georgian Partners, ובהשתתפות המשקיעים עומר ציגלר, הראל השקעות, Entrée Capital, New York Times, Dentsu ו־Samsung Next, יחד עם פרופ' סקוט גלאווי, שהשקיע בעבר בה והוא חבר בדירקטוריון החברה שכולל גם את אבישי אברהמי, מנכ"ל WIX, עומר ציגלר, ג'ף הורינג מאינסייט פרטנרס, מרגרט ווGeorgian Partners. הורינג הוא הדמות הדומיננטית כיום בדירקטוריון החברה, ועומד מאחורי מרבית הגיוסים המשמעותיים של החברה. על פי הערכה, הוא החזיר את הרווי, שפרש ממנה לפני רבעון, לתפקיד המנכ"ל. עד היום גייסה החברה 393 מיליון דולר.
מ־OpenWeb נמסר בתגובה: "החברה מברכת את טים הארווי שנכנס לתפקיד המנכ"ל הזמני, במקומו של נדב שובל. החברה מוקירה את נדב על תרומתו ותשוקתו כמייסד ומנכ"ל. טים, לשעבר יועץ וחבר דירקטוריון ב־OpenWeb, מכיר היטב את העסק ומביא איתו למעלה מ־30 שנות ניסיון ניהולי בחברות בצמיחה גבוהה, חברות שגייסו הון וחברות ציבוריות. הוא גם יו"ר VTS, חברת תוכנה בתחום הנדל"ן המסחרי, ומשמש כחבר דירקטוריון ויועץ לחברות תוכנה וטכנולוגיה מובילות אחרות".