שימי לב, סמסונג: גוגל תשיק במאי מנוע AI בשם Magi
שימי לב, סמסונג: גוגל תשיק במאי מנוע AI בשם Magi
לצד הדיווח שלפיו סמסונג שוקלת להחליפה בבינג של מיקרוסופט נחשף פרויקט הבינה המלאוכתית שעליו עובדת ענקית החיפוש בימים אלה, עם 160 מהנדסים, מעצבים ומנהלים במשרה מלאה. המטרה: שדרוג משמעותי של מנוע החיפוש באמצעות פיצ'רים בסגנון ChatGPT
עוד ועוד פרטים מתגלים בהדרגה על מערכת הבינה המלאכותית שגוגל מתכוונת לשלב במנוע החיפוש שלה - וכעת, בכתבה שפורסמה בניו יורק טיימס, נחשף שמו של פרויקט ה-AI הגרנדיוזי שעליו עמלה ענקית הטכנולוגיה בימים אלה: מאגי (Magi). במקרה או שלא, זה קורה זמן קצר אחרי שנחשף כי סמסונג שוקלת להחליף את גוגל - מנוע החיפוש המותקן במכשיריה - בבינג של מיקרוסופט. מדובר במכה קשה במיוחד עבור מי שכרגע עדיין שולטת ללא עוררין בתחום מנועי החיפוש.
על פי הכתבה, גוגל עובדת כעת, במגרת הפרויקט בעל השם המסתורי, על שדרוג של מנוע החיפוש באמצעות פיצ'רים של AI במטרה להציע חוויה הרבה יותר מותאמת אישית מזו הקיימת. מאגי יאפשר למנוע החיפוש לענות לשאלות על קידוד תוכנה, למשל, או לכתוב קוד בהתבסס על בקשות ספציפיות. משתמשים יוכלו גם לשאול את מאגי שאלות-המשך ולקבל תוצאות שככל הנראה יכילו גם מודעות.
כיום מועסקים בפוריקט מאגי 160 מעצבים, מהנדסים ומנהלים שעובדים במשרה מלאה אך ורק בו. תוך כדי זה, עובדים התבקשו להתנסות במאגי ולבחון את השירות לקראת השקתו הצפויה במאי הקרוב והשקתם של פיצ'רים מתקדמים נוספים בהמשך השנה. ההשקה הקרובה צפויה להיות מצומצמת, להתמקד בארה"ב בלבד ולא לכלול יותר ממיליון משתמשים. זאת, במטרה להעלות את מספר המשתמשים ל-30 מיליון עד לסוף השנה.
גוגל מן הסתם מעריכה שכוונתה של סמסונג להחליף את מנוע החיפוש שלה במכשיריה בבינג קשורה לפיצ'רי ה-AI של מנוע החיפוש מבית מיקרוסופט - ולכן עושה כעת ככל ביכולתה כדי להציע לסמסונג יכולות כאלה משל עצמה. על פי ההערכות, גוגל מרוויחה מהחוזה של עם סמסונג כ-3 מיליארד דולר בשנה. כרגע, בכל אופן, עדיין לא ברור האם סמסונג אכן החליטה סופית להחליף את מנוע החיפוש במכשיריה.
גוגל מסרה בתגובה: "אנחנו משלבים בינה מלאכותית במנוע החיפוש כבר שנים. אנחנו עושים זאת לא רק כדי לשפר באופן דרמטי את איכות התוצאות שלנו, אלא גם כדי להציג דרכים חדשות לגמרי לחיפוש, כמו Lens ו-Multisearch. עשינו את זה בדרך אחראית ששומרת על הרף הגבוה שהצבנו כדי לספק מידע איכותי. לא כל מצגת בסיעור מוחות או רעיון על מוצר מובילים להשקה, אבל כמו שכבר אמרנו, אנחנו מתרגשים לשלב פיצ'רים חדשים של בינה מלאכותית במנוע החיפוש ונחשוף עוד פרטים בקרוב".