סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף שבועי 17.6.21 ג'ף בזוס מייסד אמזון
ג'ף בזוס, מייסד אמזון (צילום: בלומברג)

הרגולטור האמריקאי תובע את אמזון: "לכדה אנשים ללא הסכמה לשירות הפריים"

נציבות הסחר האמריקאית טוענת בתביעה כי אמזון הטעתה במכוון משתמשים, צירפה אותם למנוי בניגוד לרצונם, ו"חיבלה" בניסיונות שלהם להתנתק: "בכך החברה לא רק תסכלה את המשתמשים, אלא גם גבתה מהם סכומי כסף מהותיים"

נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב הגישה תביעה נגד אמזון בטענה כי הטעתה בכוונה תחילה מיליוני צרכנים, שהוחתמו לשירותי הפרימיום שלה – וחיבלה (sabotaged) בכל ניסיון שלהם לבטל את המנוי לשירות.
הנציבות (FTC) טוענת כי בפעולותיה הפרה אמזון את חוקי הסחר של FTC ואת החקיקה הנוגעת לביטחון המשתמשים באונליין (Online Shoppers’ Confidence Act).
לפי התביעה, אמזון ביצעה את המעשים באמצעות טקטיקות הטעיה שכיוונו את המשתמשים לבחור באופציה ספציפית באתר, ובכך דחפה אותם למנוי הפריים ללא הסכמה שלהם.
"אמזון תעתעה ולכדה אנשים שרכשו את מנוי הפריים ללא הסכמה שלהם, ובכך לא רק תסכלה את המשתמשים אלא גם גבתה מהם סכומי כסף מהותיים", נאמר בתביעה.
החקירה של הנציבות בעניין התמקדה בפרוצדורת "חתימה וביטול" של אמזון פריים החל ממרץ 2021. המתיחות מול אמזון גברה לאחר שהנציבות זימנה את מנכ"ל אמזון אנדי ג'סי ואת המייסד ג'ף בזוס למתן עדות על הפרקטיקות הנוגעות לצירוף אנשים למנוי הפריים.
אמזון השיקה את שירות הפריים בשנת 2005, והוא הפך עם השנים לאחד השירותים הפופולריים ביותר בעולם – עם יותר מ-200 מיליון מנויים. החברים שמשלמים עבור המנוי 139 דולר לשנה מקבלים שורה של הטבות, כולל משלוחים מהירים ובחלק מהמקרים ללא תשלום. זאת בנוסף לגישה לתכנים בסטרימינג. השירות מכניס מיליארדי דולרים לקופת אמזון מדי שנה.