סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פאבל דורוב מייסד ומנכ"ל טלגרם
פאבל דורוב מייסד ומנכ"ל טלגרם (צילום: Instagram / Durov)

דיווח: מייסד ומנכ"ל טלגרם נעצר לחקירה בצרפת

פאבל דורוב שהגיע לצרפת במטוס הפרטי שלו, נעצר לצורך חקירה ראשונית של המשטרה המקומית. החקירה מתמקדת בהעדר ניטור תוכן באפליקציית המסרים המידיים, שמאפשר לפעילות פלילית להתנהל בפלטפורמה ללא מפריע

מייסד ומנכ"ל טלגרם, פאבל דורוב, נעצר הלילה לאחר שנחת בשדה תעופה צפונית לפריז – כך מדווחים כלי תקשורת בצרפת.
דורוב (39), שהגיע לצרפת במטוס הסילון הפרטי שלו, נעצר לפי הדיווחים לצורך חקירה ראשונית של המשטרה המקומית. החקירה מתמקדת בהעדר ניטור תוכן באפליקציית המסרים המידיים, שלדברי המשטרה מאפשר לפעילות פלילית להתנהל בפלטפורמה ללא מפריע.
טלגרם ידוע במדיניות התוכן המתירנית שלה ובהעדר האכיפה גם על הפרסומים הפוגעניים והמסוכנים ביותר. דורוב, יליד רוסיה, עזב את המדינה ב-2014, שנה אחרי הקמת טלגרם, לאחר שסירב לבקשת הקרמלין לחסום קהילות של פעילי אופוזיציה בפלטפורמה אחרת שייסד, Vkontakte. ב-2018 נחסמה טלגרם ברוסיה לאחר שסירבה לספק לשירותים החשאיים במדינה גישה לתכתובות מוצפנות של משתמשים.
בשנים האחרונות, מדיניות התוכן המתירנית של טלגרם הפכה אותה לחממה לפעילויות שטנה, הסתה, פעילות פלילית ותמיכה בטרור. בהקשר המקומי, מאז מתקפת ה-7 באוקטובר שימשה טלגרם את חמאס כפלטפורמה מרכזית להפצת התעמולה שלו, והפכה לנקודת המוצא הבולטת ביותר של מסרי פרו-חאמס, כשבין השאר היא מארחת ערוץ רשמי של הזרוע הצבאית של הארגון.
בתחילה, סירבה טלגרם לחסום פעילות זו בצורה גורפת, והסתפקה רק בהורדה נקודתית של פוסטים עם תוכן מזיק. אבל בהמשך, בתגובה ללחץ של גוגל שאיימה להסיר את טלגרם מחנות האפליקציות של אנדרואיד, ביצעה האפליקצייה פניית פרסה וחסמה חלק מערוצי חמאס, אבל רק בגרסה שהורדה מהחנות של אנדרואיד.
פרט לפעילות נקודתית מסוג זה, שמרה טלגרם על מדיניות התוכן המתירנית שלה ואפשרה פעילות מזיקה ללא מגבלה משמעותית