סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
רידיפיין מיט בגיוס ענק של 250 מיליון דולר

חברת הבשר המודפס הישראלית רידיפיין ממשיכה סדרה של גיוסים פרטיים. את הגיוס מוביל בנק אוף אמריקה ומשתתפים בו משקיעים קיימים וחדשים

רידייפיין מיט, חברת הפודטק הישראלית, מקדמת גיוס של כ־250 מיליון דולר כדי להמשיך את ההתרחבות שלה בעולם ובארץ. ל"כלכליסט" נודע כי בנק אוף אמריקה מוביל את הגיוס, ובימים אלה החברה מקיימת פגישות עם משקיעים העולם לקראת סיום התהליך.
רידיפיין, המייצרת תחליפי בשר מודפס, ממשיכה סדרה של גיוסים פרטיים כדי להתבסס עם מכירות של עשרות מיליוני דולרים. בגיוס משתתפים משקיעים קיימים וחדשים.
בינואר השנה סיימה רידיפיין גיוס של 135 מיליון דולר, בסבב השתתפו בעיקר משקיעים קיימים כמו קרן האנקו והקרן הבינלאומית המתמחית בתחום הפוקדטק, Synthesis Capital הבריטית. אם הגיוס הנוכחי יצליח הסכום יצטרף לגיוסים של 180 מיליון דולר בשנתיים שביצעה החברה והחברה צפויה להגיע להיקף של 430 מיליון הדולר בשלושה הגיוסים האחרונים.

בשר בלי רגשות אשם

רידיפיין פועלת בתחום החלבון האלטרנטיבי ומפתחת מוצרים דמויי בשר העשויים מחומרים מן הצומח, בין היתר באמצעות הדפסת תלת־ממד. מוצרים ראשוניים של החברה מופצים במסעדות בישראל, כולל רשת R2M של רותי ברודו. במרץ הודיעה החברה על הרחבה של הפצת מוצריה לקצביות. המוצרים מוגשים גם ב־300 בתי קפה ומסעדות בארץ ובעולם - בבריטניה, הולנד וגרמניה (כולל ברשת מסעדות השפים מרקו פייר וויט, רון בלאו ויואכים גרנר). רידיפיין מיט נמצאת בהליכי התרחבות, ומקימה מפעל יצרני בישראל ומפעל נוסף בהולנד.

1 צפייה בגלריה
מימין אשחר בן שטרית ו אדם להב מייסדי Redefine Meat
מימין אשחר בן שטרית ו אדם להב מייסדי Redefine Meat
מייסדי רידיפיין מיט אשחר בן שטרית ואדם להב. שלושה גיוסים בשנתיים
(צילום: אבי מועלם)

את החברה ייסדו ב־2018, אשחר בן שטרית ואדם להב, כדי לפנות ל"אוהבי בשר", ולא לקהל הצרכנים המסורתי של חלבון מן הצומח. החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת להדפיס תחליפי בשר במדפסת תלת־ממד, כך שבניגוד למרבית מוצרי החלבון האלטרנטיבי הקיימים בשוק, היא מצליחה לייצר נתחים שלמים. החברה מפיקה גם גם מוצרים לא מודפסים כמו קבב והמבורגר ובשר טחון ללא בשר.
החברה הפועלת מנס ציונה מעסיקה 150 עובדים, ביניהם 100 שגייסה בשנה שעברה. בכנס "כלכליסט" בלונדון במרץ אמר בן שטרית כי "תעשיית הבשר היא מהגדולות בעולם אבל גם התעשייה המזהמת הגדולה ביותר. זה לא הולך להיעלם, כי זה ממש טעים. זו אחת הסיבות שהחברה שלנו מתמקדת בעיקר בטעם של בשר בקר ולא בתחליפים אחרים. "החלטנו להתמקד בבשר פרה, ובאופן ספציפי לנסות ליצור סטייק מושלם. אנחנו מתמקדים באוכלי בשר שמרגישים רע לגבי זה, אבל אוהבים מאוד את הטעם של בשר".

רידיפיין לא לבד

רידיפיין לא היחידה שפועלת בשוק הזה. בדצמבר האחרון הודיעה חברת פיוצ'ר מיט על גיוס של 347 מיליון דולר לפי שווי של 600 מיליון דולר, שמקרב את החברה לסף שווי של מיליארד דולר. זה היה הסכום הגבוה ביותר שחברה ישראלית בתחום הפודטק גייסה בגיוס בודד. את פיוצ'ר מיט יסד יעקב נחמיאס ומוצריה מצויים בשלבי אישורים רגולטורים בכמה מדינות בארה"ב. טייסון פודס מארה"ב היתה המשקיעה הבולטת בגיוס.
בניגוד לרידיפיין, פיוצ'ר מיט מתבססת על בשר מתורבת. הטכנולוגיה שלה מבוססת על גידול רקמות חיבור והפיכתן לרקמות שריר. הפיתוח של פיוצ'ר מיט לא מבצע שימוש בתאי גזע, ומהווה דרך חסכונית לגידול תאים. המודל הכלכלי שלה נשען על הוזלת המחיר לצרכן.