סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

עוף גוזל: אלון מאסק הודיע שהמותג טוויטר ייעלם בקרוב, ועמו הציפור

הבעלים של טוויטר צייץ בנוסף כי "אם לוגו מספיק טוב של X יועלה הלילה (לפי שעון מזרח ארה"ב), נפרסם אותו בכל העולם מחר". כשנשאל על כך, ענה מאסק: "זה היה צריך להיעשות כבר מזמן"

אלון מאסק אמר היום שהוא מעוניין להחליף את הלוגו של טוויטר, וצייץ: "ובקרוב ניפרד לשלום מהמותג טוויטר, ובהדרגה מכל הציפורים." בפוסט שעלה לאתר בשעה 00:06 שעון מזרח ארה"ב כתב מאסק: "אם לוגו X טוב מספיק יועלה הלילה, נפרסם אותו בכל העולם מחר." מאסק העלה תמונה של "X" מהבהב ומאוחר יותר השיב "כן" בצ'אט בטוויטר ספייסס כשנשאל אם הלוגו של טוויטר ישתנה, והוסיף ש"זה היה צריך להיעשות כבר מזמן".
תחת בעלותו של מאסק מאז רכש את החברה באוקטובר, החברה שינתה את שמה העסקי ל-X Corp, המשקף את חזונו של מאסק ליצור "סופר אפליקציה" בדומה לוויצ'אט הסינית. על פי אתר החברה הלוגו שלה – ציפור כחולה, הוא ה"נכס הכי מוכר שלנו, ולכן אנו מגינים עליו כל כך." הציפור הוחלפה קצרות באפריל ע"י תמונה של כלב השיבא אינו מהלוגו של דוגקוין, מה שהביא לעלייה בערך השוק של מטבע הקריפטו ההיתולי.
החברה ספגה ביקורת רבה ממשתמשים ומומחי שיווק לאחר שמאסק הודיע מוקדם יותר החודש שטוויטר תגביל את כמות הציוצים ליום שחשבונות שונים יכולים לקרוא. המגבלה היומית עזרה דווקא לצמיחה של יריבתה של טוויטר – ת'רדס שבבעלות מטא, שרשמה יותר מ-100 מיליון משתמשים תוך כמה ימים מרגע השקתה.
ההסתבכות האחרונה של טוויטר הייתה תביעה שהוגשה ביום שלישי בטענה שהחברה חייבת לפחות חצי מיליארד דולר בפיצויים לעובדים לשעבר. מאז מאסק רכש אותה, החברה פיטרה יותר ממחצית כוח העבודה שלה על מנת לחתוך עלויות.