אינסטגרם מזנקת: צפויה לספק יותר מחצי מהכנסות הפרסום של מטא בארה"ב ב-2025
אינסטגרם מזנקת: צפויה לספק יותר מחצי מהכנסות הפרסום של מטא בארה"ב ב-2025
הפלטפורמה המובילה של מטא היא אינסטגרם, כך לפי חברת המחקר Emarketer. לפי הנתונים ב-2025 צפויות הכנסות אינסטגרם מפרסום בארה"ב לזנק ב-24.4% ל-32 מיליארד דולר. לאינסטגרם 148 מיליון משתמשים בארה"ב וחשיבותה נובעת גם כאמצעי קידום ל-Reels ות'רדס
מטא אמנם החלה את דרכה בתור פייסבוק, אבל כיום הפלטפורמה המובילה של החברה היא דווקא אינסטגרם. לפי נתונים של חברת המחקר Emarketer, שצופה שב-2025 מחצית מהכנסות החברה מפרסום בארה"ב יגיעו מאפליקציית שיתוף התמונות והווידיאו.
ב-2012, כשהחליט מארק צוקרברג לשלם מיליארד דולר על מנת לרכוש את אפליקציית שיתוף התמונות הטרנדית אך נטולת המודל העסקי, לא מעטים הרימו גבה לאור סכום העסקה הגבוה. אבל בעשור וחצי שחלף התברר שמדובר אולי באחת מהעסקאות המשתלמות בהיסטוריה, כשהצמיחה העקבית של אינסטגרם הופכת אותה למנוע ההכנסות החשוב ביותר של מטא.
ב-2021 עמדו ההכנסות העולמיות של אינסטגרם של 32.4 מיליארד דולר – 27% מכלל הכנסות מטא. בתחילת 2022 היתה האפליקציה אחראית כבר ל-30% מהכנסות החברה. לפי נתוני Emarketer, בארה"ב הדומיננטיות של אינסטגרם משמעותית אף יותר. ב-2022 היא סיפקה כ-44% מהכנסות מטא, ב-2023 התקרב השיעור ל-46%, והשנה הוא צפוי לעבור את ה-48%. ב-2025 צפויות הכנסות אינסטגרם מפרסום בארה"ב לזנק ב-24.4% ל-32 מיליארד דולר, ולספק יותר ממחצית מהכנסות הפרסום של מטא במדינה.
לאינסטגרם 148 מיליון משתמשים בארה"ב. חשיבותה למטא נובעת לא רק מההכנסות שהיא מייצרת, אלא גם מתפקודה כאמצעי לקידום שירותים ופלטפורמות אחרות כמו Reels (המענה של מטא לטיקטוק) ות'רדס (התשובה שלה ל-X). באפריל האחרון הצהירה מטא שיותר מ-50% מהזמן שמבלים משתמשים באיסנטגרם מוקדש לצפייה בסרטוני Reels, ובנובמבר דיווחה החברה שמספר המשתמשים החודשי של ת'רדס עומד על 275 מיליון.
"המיקוד של מטא בווידיאו היה תורם משמעותי לצמיחה של אינסטגרם", אמרה אנליסטית Emarketer, ג'סמין אנברג. "אינסטגרם היא כעת פלטפורמה של וידיאו תחילה, ומשתמשים מבלים קרוב לשני-שלישים מהזמן שלהם בצפייה בסרטונים. עם החרם על טיקטוק יאכף ב-2025, אינסטגרם יכולה לקבל יותר מחמישית מכספי הפרסום שישתחררו כתוצאה".