מטא מה? טים קוק מודה שאפל נמנעת משימוש במושג מטאוורס
מטא מה? טים קוק מודה שאפל נמנעת משימוש במושג מטאוורס
מנכ"ל אפל, שנמצאת בקרב חזיתי מול מטא על עתיד האינטרנט, מסביר מדוע בחברה שלו מעדיפים להתעלם, לפחות כרגע, מהחזון הגדול של מארק צוקרברג. לדבריו, "חשוב שאנשים יבינו במה מדובר ואני לא בטוח שהאדם הממוצע יוכל להסביר מה זה". סוג של עקיצה
מנכ"ל אפל טים קוק הודה בריאיון לעיתון ההולנדי ברייט שזו בחירה מודעת מצד אפל לא להצטרף לטרנד המטאוורס. "אני מאמין שחשוב שאנשים יבינו על מה מדובר ואני כלל לא בטוח שהאדם הממוצע יוכל להסביר מה זה מטאוורס", אמר קוק בריאיון.
המונח מטאוורס (Metaverse) לקוח מספרות המדע הבידיוני ומתייחס לגרסה היפותטית של אינטרנט תלת-ממדי, שהגישה אליו היא באמצעות טכנולוגיות מציאות מדומה ולא דרך מסכים דו-ממדיים. המונח הוזכר פעם אחת בלבד השנה בדו"חות הפיננסיים של החברה, לעומת 36 אזכורים בדו"חות של מטא. על אף הפער הגדול ביחס למונח, מנכ"ל מטא מארק צוקרברג אמר ביולי בשיחה עם עובדים כי מטא נמצאת ב"תחרות עמוקה ופילוסופית" עם אפל לבניית המטאוורס. במטא אף התחייבו בשנה שעברה להשקיע 10 מיליארד דולר לבניית המטאוורס. אך נראה שבאפל לא מיהרו להצטרף לחגיגה שסחפה את מרבית תעשיית הטכנולוגיה, והעדיפו במקום למקד את ההשקעות על פיתוח טכנולוגיות של מציאות רבודה.
"אני חושב שמציאות רבודה היא טכנולוגיה עילאית שתשפיע על הכול", אמר קוק בריאיון שפורסם ביום שישי. "דמיינו לעצמכם שאפשר יהיה ללמד באמצעות מציאות רבודה ולהדגים דברים בצורה הזו, או ברפואה וכן הלאה. במבט לאחור נתקשה להבין איך חיינו פעם בלי מציאות רבודה".
לעומת זאת בנוגע למציאות מדומה, טען קוק כי "זה משהו שאפשר לגמרי להיות מושקעים בו ואפשר להשתמש בו בצורה חיובית. מציאות מדומה נועדה לתקופות זמן קצובות, אך זה לא אמצעי תקשורת טוב. אני לא מתנגד לו, אבל זו נקודת המבט שלי".
בהמשך הריאיון התייחס קוק גם למשבר האקלים, אותו הגדיר כאתגר הגדול ביותר שעומד בפני העולם. לדבריו, 99% מהמתכות הנדירות שבשימוש בשעונים של אפל הן ממוחזרות. "עוד לא הגענו ל-100% כך שיש לנו עוד עבודה, וגם אי אפשר למחזר את כל הרכיבים בשעון", אמר.
קוק סיים את הריאיון בנימה חיובית: "העתיד אמנם נראה לא ודאי כעת, אבל אני אופטימי מכיוון שבכל מקום אליו אני פונה אני רואה פוטנציאל", אמר. "אנחנו נמצאים בנקודת מפנה בהיסטוריה, החל מהמלחמה ההרסנית באוקראינה ועד לחוסר הוודאות הרב סביב הכלכלה העולמית. אין ספק שאנחנו עומדים בפני אתגרים לא ידועים. מצד שני, זה גם זמן להזדמנויות, תקופה שבה ההבטחות והפוטנציאל הגלומים בחדשנות צומחים בקצב מהיר מאי פעם".