חברת האינשורטק Hourly.io גייסה 27 מיליון דולר מגלילות
חברת האינשורטק Hourly.io גייסה 27 מיליון דולר מגלילות
החברה האמריקאית שנוסדה על ידי ישראלים ויושבת בפאלו אלטו, פיתחה פלטפורמה דיגיטלית ניידת המתמחה בחישוב מדויק של שעות עבודה ושכר של עובדים שאינם מדווחים דרך שעון הנוכחות הרגיל. המנכ"ל תום שגיא: "לכל עובד יש היום בכיס יותר כוח מחשוב משהיה לאפולו 11"
חברת האינשורטק Hourly.io האמריקאית שנוסדה על ידי ישראלים הודיעה היום על גיוס A מרשים של 27 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון הישראלית גלילות קפיטל פרטנרס, שהשקיעה בחברה באמצעות קרן הצמיחה מוקדמת שלה גלילות+. את גיוס ה-Seed של Hourly.io הובילה בשעתו הקרן הישראלית אס-קפיטל לצד הקרנות האמריקאיות MS&AD Ventures ו-J-Ventures, שכולן השתתפו גם בגיוס הנוכחי. אליהן הצטרפה כעת קרן ישראלית נוספת - Vintage.
Hourly ממוקמת בפאלו אלטו שבעמק הסיליקון ומעסיקה כיום כ-90 עובדים. החברה השיקה את המוצר הביטוחי שלה באמצע 2021 ובתשעת החודשים הראשונים לפעילותה, רשמה גידול משמעותי במכירות וחצתה את רף ה-10 מיליון דולר בפוליסות אשר נמכרו לעסקים קטנים.
"Hourly פיתחה פלטפורמה דיגיטלית ניידת המתמחה בחישוב מדויק של שעות עבודה של עובדים הפועלים בריחוק מהמעסיק שלהם ואינם מדווחים דרך שעון הנוכחות הרגיל. המערכת מבוססת על אפליקציה ייחודית המותקנת בסמארטפון של העובד ומחשבת עבורו את שעות העבודה ואת השכר השבועי. המערכת גם מבצעת בסוף שבוע העבודה את תשלומי השכר לעובדים ומעבירה את הפרמיות לביטוח תאונות עבודה, ביטוח חובה בארה״ב עם היקף שוק של למעלה מ-50 מיליארד דולר".
"אנחנו מרגישים בחברה מאוד ישראלים, מרבית המשקיעים שלי ישראלים וכך גם אני והשותף שלי. יו"ר החברה אמיר פינטוך ישראלי. אני לא חושב שנפתח משרד בישראל, אבל גם בארה"ב אין לנו משרד אלא כולנו עובדים מרחוק ובקרוב נתחיל לגייס גם עובדים מישראל שיעבדו מולנו מרחוק".
החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי תום שגיא המנכ"ל, שי ליטבק סמנכ"ל הטכנולוגיות, וכן איש ההייטק הוותיק אמיר פינטוך, המלווה את החברה מאז היווסדה כמייסד ויו"ר פעיל. פינטוך הוביל עד לא מכבר את מערך ההנדסה העולמי של אינטל וב-2021 הצטרף לענקית ייצור שבבים אחרת, גלובל פאונדריס, כחבר הנהלה בכיר שלקח חלק פעיל בהנפקתה המוצלחת בשנה שעברה.
הרעיון להקמת החברה עלה כאשר שגיא גילה כי חישוב ידני של שעות עבודה לעובדים בחברה המשפחתית שלו גוזל זמן רב וחשוף לאי דיוקים רבים. זאת משום שחישוב הפרמיות מתבסס על הערכות ואומדנים לשכר השנתי הכולל, ולא על השכר שמשולם בהתאם לשעות העבודה בפועל.
בשיחה עם "כלכליסט" מספר תום שגיא, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה: "הגעתי לארה"ב אחרי הצבא. עבדתי בעסק משפחתי בניהול עובדים לפי שעות וזה היה כאב ראש לא קטן. ניהול כח אדם לפי שעות מאוד מסובך וכל יום חמישי התעסקנו רק בזה. לצד שעות העבודה כל עובד בארצות הברית חייב לקבל ביטוח תאונות עבודה שמכסות את שעות העבודה. זה ביטוח מורכב, שתלוי מאוד בשעות עבודה.חיפשתי פתרון שיטפל בזה ואחרי שנים של סבל הקמתי חברה שתציע פלטפורמה לנייד שתאפשר מעקב אחרי שעות עבודה וביטוח. התחלנו ב-2018 בלי גיוסי הון. היה לנו מוצר ראשוני וב-2019 גייסנו סיד"/
בסוף השנה נאלצים המעסיקים לעבור תהליך ביקורת קפדני על ידי חברת הביטוח כדי לתאם ידנית בין התשלומים שבוצעו לשעות העבודה שדווחו, ובמקרים רבים מתגלות הפרשות חסר או יתר לעובדים. תהליך זה לתיקון ההפרשות באופן ידני לוקח זמן רב ועולה לא מעט כסף, וסובלים ממנו בעלי העסקים וחברות הביטוח כאחד. גם אז חשוף המעסיק לאי דיוקים ולחבויות נוספות שמעסיקים לא ציפו להן.
"לכל עובד יש היום בכיס יותר כוח מחשוב משהיה לאפולו 11", מסביר שגיא. "לא הגיוני שבתקופה כזו הייתי צריך לבזבז יום שלם במשרד כל שבוע רק כדי להתאים בין כרטסות שמולאו ידנית למערכת השכר ולפוליסת הביטוח. החזון בהקמת החברה היה מאוד פשוט: בעזרת פלטפורמה מתאימה ניתן יהיה לבצע את אותה עבודה בפחות מדקה מהנייד".
Hourly משווקת את המערכת שלה לחברות קטנות ובינוניות באמצעות רשת ענפה של סוכני ביטוח, בשלב ראשון במדינת קליפורניה. הסוכנים נעזרים במערכת כדי לתפור לכל חברה את הכיסוי הביטוחי המתאים לה תוך שמירה על פרמיות מינימליות. לדברי שגיא, המערכת של Hourly מספקת לסוכני הביטוח כלי ייחודי שמאפשר להם לשפר משמעותית את השירות ללקוחותיהם. המערכת של Hourly מתאימה גם למעסיקים גדולים עם מאות עובדים. הללו יכולים להשתמש במערכת כדי לנטר מרחוק את פעילות העובדים, לנהל אותם באופן יעיל, לבדוק כמה שעות עבודה מוקדשות לכל פרויקט, ולבצע תשלומי משכורת, מיסים ופרמיות ביטוח בלחיצת כפתור.
החברה גדלה תוך שלוש שנים מ-14 ל-90 עובדים, וגייסה לשורותיה מספר מומחים מובילים בתחום ביטוח תאונות עבודה. מאז השקת המערכת ברבעון השלישי של 2021 המכירות של החברה צומחות בקצב ממוצע של 20% מדי חודש. החברה סיימה את 2021 עם מכירות ביטוח בגובה של 4.2 מיליון דולר בעוד שברבעון הראשון של 2022 לבדו, זינקו מכירות הביטוח למעל 5 מיליון דולר. המגמה הזו אמורה להימשך בעתיד הנראה לעין.