גיימריסטשנתיים אחרי ההשקה הכושלת, "סייברפאנק 2077" מכר 20 מיליון עותקים
גיימריסט
שנתיים אחרי ההשקה הכושלת, "סייברפאנק 2077" מכר 20 מיליון עותקים
כאשר הושק המשחק בסוף 2020, הוא ספג ביקורת חריפה על שפע התקלות בהן נתקלו השחקנים. לאחר שלל עדכונים ותיקוני באגים והודות לסדרת ספין-אוף שיצאה בנטפליקס, "סייברפאנק" זכה לעדנה מחודשת ושוב הגיע לראש טבלת המכירות
"סייברפאנק 2077" (Cyberpunk 2077) היה אחד המשחקים המצופים ביותר בשנת 2020, ועד מהרה גם הפך לאחד הידועים לשמצה. המשחק זכה לתגובות חיובות ראשוניות מצד המבקרים, אבל שחקנים גילו מהר מאוד כי המשחק רווי באגים ותקלות; המשחק היה כה תקול עד שפלייסטיישן הסירה אותו מהחנות המקוונת שלה תוך שבועות ספורים והשיבה אותו רק לאחר שישה חודשים.
במשך חודשים התמקדה CD פרוג'קט רד (CD Projekt Red), יצרנית המשחק, בתיקוני הבאגים. כעת, כמעט שנתיים מאז השקתו, זוכה "סייברפאנק 2077" לתחייה מחודשת. אתמול הודיעה היצרנית כי מכרה 20 מיליון עותקים; בשבוע שעבר, נרשמו לראשונה מיליון משתמשים יומיים במשחק והמשחק שב לראש טבלת המשחקים הנמכרים ביותר בחנות המשחקים המקוונת "סטים" (Steam).
"סייברפאנק 2077" הוא משחק תפקידים בעולם פתוח עתידני דיסטופי בעיר "נייט סיטי". לאחרונה יצאה בנטפליקס סדרת אנימה ספין-אוף, "Cyberpunk: Edgerunners", שהשיבה פופולריות למשחק. "קשה להביע את התחושה לאחר שהשקעת את הלב והנשמה לתוך משהו", סיפר פאבל סאסקו (Pawel Sasko), אחד המפתחים הבכירים שעבדו על המשחק, במהלך שידור חי בפלטפורמת הסטרימינג טוויץ' (Twitch). "חלקנו עבדנו עליו במשך שש, שבע, שמונה שנים. זה מרגיש בלתי ייאמן, להגיע לרגע הזה שבו אנשים אוהבים את מה שיצרנו".
לפני השקתו, "סייברפאנק 2077" נדחה שוב ושוב ונפוצו דיווחים על כך שצוות הפיתוח אולץ לעבוד שעות נוספות כדי להשלים את המשחק. לאחר השקתו, גרסאות הפלייסטיישן 4 והאקסבוקס וואן ספגו קיתונות ביקורת על גרפיקה גרועה וביצועים מאכזבים. חלק מהקליפים של התקלות המביכות ביותר הפכו לסרטונים ויראליים. דיווח מאת "בלומברג" חשף כי רבים בסטודיו ידעו כי המשחק לא גמור ואחד ממייסדי CD פרוג'קט רד התנצל בפני המעריצים על המצב הבוסרי בו הושק המשחק.