סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
לגו פורטנייט
לגו פורטנייט (צילום: Lego)

המשחק שיצרה עם פורטנייט הביא את לגו לתוצאות הטובות אי פעם

לגו פורטנייט, המשחק שפותח כדי להדוף את התחרות מהיריבות מאטל והסברו והושק בדצמבר, הגיע ל-83 מיליון אנשים עד כה; היום דיווחה לגו כי הרווח התפעולי שלה למחצית 2024 עלה ב-26% והגיע ל-1.21 מיליארד דולר - והביא אותה לתוצאות שיא; כעת החברה מחפשת שיתופי פעולה דיגיטליים חדשים

לגו מעוניינת ליצור שותפויות דיגיטליות חדשות, זאת בעקבות ההצלחה של שיתוף הפעולה שלה עם משחק המחשב פורטנייט של אפיק גיימס, שכבר הגיע ל-83 מיליון אנשים מאז הושק, כך לפי מנכ"ל ענקית הצעצועים שהתראיין לבלומברג.
לדבריו של נילס כריסטנסן, החברה מבינה שעליה לפעול כדי להישאר רלוונטית בקרב המשתמשים "שהם בעלי נוכחות דיגיטלית מתרחבת", וזאת כדי שהמותג ישמש אותם גם בעוד שנים.
היום (ד') דיווחה החברה כי עבור ששת החודשים הראשונים של השנה הרווח התפעולי עלה ב-26% לשיא של 8.1 מיליארד קרונה (1.21 מיליארד דולר), ואילו המכירות עלו ב-14%. לשם השוואה, הסברו ומטאל לא דיווחו על עלייה במכירות עבור התקופה הרלוונטית. זאת, לאחר שבחודש מרץ, דיווחה החברה על הצמיחה השנתית הנמוכה שלה מאז 2017.
כריסטנסן זקף את התוצאות הטובות לזכות שיתוף הפעולה עם פורטנייט וסדרת מוצרים על החלל, אך הוסיף כי המותג עצמו חזק. "אם מסתכלים על התוצאות אז אני לא בדיוק יכול להצביע על מדינה אחת או מוצר אחד, זה בכל רחבי החברה. לא מדובר רק ביוזמה אחת...המותג של לגו רושם ביצועים טובים ברחבי העולם".
Lego Fortnite, המשחק שפותח בעקבות שיתוף הפעולה עם פורטנייט והושק בדצמבר, נועד להדוף את התחרות משתי היריבות העיקריות של לגו – מאטל והסברו – זאת לאחר ששתי החברות האמריקאיות נהנו לאחרות מהצלחה מרובה הודות להתרחבות למיזמים מעבר לעולם הצעצועים הפיסי. כך, גרסת האפליקציה למשחק הפופולרי של הסברו, מונופול, נחשבת לאחת המצליחות ביותר אי פעם, כולל מיליארדי דולרים בהכנסות, בעוד שהסרט ברבי של מטאל היה הסרט המכניס ביותר ב-2023.
"אנחנו נמשיך להתפתח בעולם הדיגיטלי", אמר כריסטנסן. "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו נכנסים לשותפויות ולהסכמי רישוי, ואין ספק שבכוונתו להמשיך בזה". בשנים האחרונות, לגו השיקה מארזים המבוססים על מותגים כמו בטמן, מלחמת הכוכבים והארי פוטר. עם זאת, משחק המחשב לגו יוניברס, שהושק ב-2010 בוטל לאחר שנתיים בשל הכנסות מעוטות.
מלבד שותפויות חדשות, בלגו מתכוונים להרחיב גם את המיזם עם פורטנייט, ובאוקטובר יחלו למכור דמויות צעצוע של משחק המחשב. "אף שמדובר במשחק דיגיטלי, אנחנו רוצים להעניק למשתמשים שלנו את ההזדמנות להמציא משחק פיסי המבוסס עליו", הוסיף כריסטנסן. שיתוף הפעולה עם פורטנייט התאפשר לאחר שב-2022 השקיעה קירקבי, חברת ההחזקות של המשפחה השולטת בלגו מיליארד דולר באפיק גיימס, מפתחת המשחק. לפי כריסטנסן, השקת המשחק נתפסה בעיניהם כהתפתחות טבעית של שיתוף הפעולה בין החברות. "כשנכנסים לשותפות בסדר גודל כזה ויוצרים משחק בגודל של לגו פורטנייט, מדובר בהימור גדול", סיכם "אבל אנחנו חושבים שלטווח הארוך חשוב שלגו תהיה ממוקמת בעמדה הזו".