סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

קרן Ground Up ומיקרוסופט ישראל משיקות תוכנית להשקעה במיזמים חדשים

התוכנית שתתבצע בשיתוף מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ישראל תתמוך ב-10 מיזמים מידי שנה, המתמקדים בפתרונות לאתגרים אקלימיים, סביבתיים ובטחוניים 

קרן הון הסיכון Ground Up Ventures, שמשקיעה בחברות סטארטאפ בשלבים מוקדמים,משיקה את תוכנית Liftoff, בשיתוף פעולה עם מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל. התוכנית נוגעת לרעיון של Moonshots - רעיונות רדיקלים ונועזים שהם בעלי פוטנציאל להשפיע על מיליונים או מיליארדים של אנשים ברחבי העולם.
המינוח של 'מונשוטס' נולד במשימת אפולו 11 לירח ב-1969 אך הושאל על ידי סצנת ההזנק בסיליקון ואלי בעשורים האחרונים כדי לתאר הימורים טכנולוגיים גדולים - פרויקטים אמביציוזיים פורצי דרך עם וודאות נמוכה, סיכון גבוה, אך שנושאים פוטנציאל גדול לאנושות.
תוכנית ה-Liftoff נועדה לתמוך ב-10 חברות מידי שנה. היא תתמקד במיזמים שפותרים בעיות גדולות וקשות כמו: אספקת אנרגיה, אגירת אנרגיה ו-Smart Grid, ביטחון תזונתי לאוכלוסייה גדלה, בנייה חכמה ובנייה מקיימת, הגנה ושדה הקרב העתידי ותשתיות לשוק עבודה מודרני.
"עם סיום גיוס הקרן השנייה, החלטנו להשלים את תמהיל העסקאות שלנו עם השקעות Deep Tech בשלב מוקדם שהוא עוד קודם לסבב Seed סטנדרטי", מסבירים נבות וולק, שותף משקיע בקרן ודיוויד סטארק, שותף מייסד בקרן. "בניגוד לרוב חברות ה-SaaS, בחברות Deep Tech פורצות דרך קיימת עמימות רבה לגבי התכנות הפרויקט והנתיב להצלחה. רוב משקיעי הון הסיכון נרתעים מהשקעה כזו בשל הסיכון הגדול הכרוך בה. זו בדיוק הנקודה שהחלטנו לתמוך בחברות. תוכנית Liftoff מיועדת לתת ליזמי Deep Tech תנאי פתיחה עדיפים להצליח", הוסיף סטארק.
"התמודדות עם אתגרי האקלים היא בעיה דחופה לחברה שלנו ומצריכה פתרונות פורצי דרך, בתחומים כמו אנרגיה ירוקה, מסחר בפחמן, חומרים חדשים, אופטימיזציה של תהליכים ועוד", מסרה מורן חביב, מנהלת שותפויות אסטרטגיות וסטארטאפים במשרד ה-CTO של מיקרוסופט R&D ישראל.
יזמים ויזמות שייבחרו להשתתף בתכנית העמיתים יהנו ממעטפת שלמה הכוללת: חלל עבודה, ליווי והכוונה (מנטורינג), רישות (נטוורקינג), גישה ל-Design Partners ולקוחות פוטנציאליים כמו גם קרדיטים לשימוש בתוכנה ותשתיות בגובה של מעל ל-500 אלף דולר והשקעת אקוויטי בגובה של 400 אלף דולר.
Ground Up Ventures היא קרן הון סיכון בשלבים מוקדמים שמשקיעה בחברות סטארטאפ בשלבי פרי-סיד וסיד בארצות הברית ובישראל. הקרן ממוקמת בניו יורק ומנהלת מעל 65 מיליון דולר בשני קרנות.