גיימריסטדו"ח: פיפ"א 23 גורף בעיקר ביקורת שלילית ברשת
גיימריסט
דו"ח: פיפ"א 23 גורף בעיקר ביקורת שלילית ברשת
משחק הכדורגל של EA מככב בראש טבלת המכירות מאז שיצא לאור. אולם דו"ח חדש מאת חברת סיאברה הישראלית זיהה חוסר שביעות רצון מהמשחק בקרב אלפי גולשים, שהחלו להפיץ את ההשטאג #BoycottFIFA23 במטרה לפגוע במכירותיו
פיפ"א 23 נותר אחד הכותרים הכי נמכרים ורווחיים מבית EA, החולש על טבלת המכירות מדי שנה בצאתו לשוק. על פי היצרנית, יותר מעשרה מיליון שחקנים נרשמו למשחק תוך שבוע בלבד, לעומת 9.1 מיליון שחקנים שנרשמו לשחק בפיפ"א 22 בתקופה זהה. פיפ"א 23 מכר 14 מיליון עותקים באירופה עד כה.
אבל דו"ח חדש מאת הסטארטאפ הישראלי סיאברה (Cyabra) מראה כי ברשת תפס תאוצה ההאשטאג #BoycottFIFA23 (החרימו את פיפ"א 23). מהניטור שערכה החברה, רבים מהגולשים מוחים על כך ש-EA הסירה את האפשרות ל-Crossplay - האפשרות לשחק בפיפ"א יחד עם שחקנים בעלי קונסולות שונות, כך שבעל פלייסטיישן יוכל לשחק עם חברו בעל האקסבוקס.
כמו כן, שחקנים מלינים גם על האופי הטורפני של המשחק. על אף שניתן לרכוש עותק של המשחק תמורת 60 דולר, פיפ"א 23 גם מכיל רכישות בתוך המשחק עצמו. בפיפ"א ניתן לקנות נקודות וירטואליות שבאמצעותן רוכשים השחקנים חבילות המכילות שחקני כדורגל נחשקים, כמו מסי ואמבפה. גולשים התלוננו על המודל העסקי הזה, שמעודד את הצרכנים לבזבז עוד כסף כדי להשיג את השחקנים הנחשקים ביותר.
השחקנים גם התלוננו על שירות הלקוחות, תקלות טכניות ומחיר המשחק. מהדו"ח של סיאברה עולה כי המחאה ברשת היא אותנטית ברובה. על אף שישנם בוטים שמשתתפים בדיון, מרבית התעבורה - כ-92% - מגיעה מגולשים אמיתיים, כלומר לא נראה כי המחאה נגד פיפ"א 23 נובעת מניסיון מתוזמר להכפיש את המשחק ולפגוע במכירותיו. סיאברה גם ציינה כי הגולשים הגיבו בצורה שלילית יותר כלפי EA מאשר חברות גיימינג אחרות, כמו אקטיוויז'ן ויוביסופט.