מאמצי ההחייאה למטאוורס נמשכים: מטא משיקה שירות מנויים ל-VR
מאמצי ההחייאה למטאוורס נמשכים: מטא משיקה שירות מנויים ל-VR
על פי הודעת החברה שחטיבת המציאות המדומה שלה הפסידה השנה 4 מיליארד דולר, למנויים לשירות החדש שייקרא Quest+ תהיה גישה אקסקלוסיבית לשני משחקי VR חדשים בכל חודש. המחיר: 7.99 דולר לחודש או 59.99 דולר לשנה, לא כולל המשקפיים, כמובן
מטא - הבעלים של פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם - השיקה שירות מנויים למציאות מדומה (VR), זאת כחלק מהמאמצים להפוך את החלק הזה בעסק לרווחי, כך לפי דיווח ב-BBC. במטא הודיעו כי המנויים יקבלו גישה לשני משחקים חדשים בכל חודש. המהלך יוצא לדרך לאחר שעבור שלושת החודשים הראשונים של השנה דיווחה החברה על הפסד של 4 מיליארד דולר בחטיבת ה-VR.
מטא מתמודדת עם תחרות בתחום מצד חברות גדולות כמו אפל, שמוקדם יותר החודש חשפה את משקפי המציאות המעורבת שלה, שיושקו בתחילת השנה הבאה במחיר של 3,499 דולר. השבוע חשפו במטא כי השירות, שייקרא Quest+, יעלה 7.99 דולר לחודש או 59.99 דולר לשנה ויפעל בשיתוף עם משקפי קווסט 2, קווסט פרו וקווסט 3 שייצא בקרוב.
ב-2021 חשף מנכ"ל החברה מארק צוקרברג את התוכניות לבנות מטאוורס - עולם מקוון שבו אפשר לשחק משחקים, לעבוד ולתקשר על רקע סביבה וירטואלית, לרוב תוך שימוש במשקפי VR. "לאורך זמן אני מקווה שיתייחסו אלינו כאל חברת מטאוורס ואני רוצה לבסס את העבודה ואת הזהות שלנו על מה שאנחנו בונים לקראתו", אמר צוקרברג. מטא חשפה בשנה שעברה כמה פרוייקטים שאפתנים בתחום הבינה המלאכותית וצוקרברג אף הגדיר את הבינה המלאכותית כ"מפתח לפתיחת המטאוורס".
החברה אמנם דיווחה ברבעון הראשון על רווח של 5.7 מיליארד דולר ועקפה את התחזיות, אבל חטיבת ריאליטי לאבס, שאחראית לייצור משקפי ה-VR ומוצרים אחרים בתחום, דיווחה על הפסד של 4 מיליארד דולר עבור התקופה.