בעקבות ההאטה בפרסום: ארגון מחדש בטיקטוק ארצות הברית
בעקבות ההאטה בפרסום: ארגון מחדש בטיקטוק ארצות הברית
המנהלת של טיקטוק בצפון אמריקה, סנדי הוקינס, תעבור לנהל את טיקטוק שופ, ערוץ המסחר האלקטרוני של טיקטוק. המינוי החדש של הוקינס הוא חלק מארגון מחדש רחב יותר שנעשה בארבעת החודשים האחרונים, במסגרתו פוטרו כ-20 מנהלים בכירים וגויסה הנהלה חדשה
הפעילות של הפלטפורמה החברתית טיקטוק עוברת שינוי ארגוני בארצות הברית, השוק הגדול ביותר של החברה. השינוי נעשה כתגובה להאטה הכלכלית ולירידה בפרסום הדיגיטלי והוא כולל שינויים בהנהלה.
המנהלת הכללית של צפון אמריקה, סנדי הוקינס - המפקחת על הפעילות העסקית, המכירות והשיווק בארצות הברית – עוברת לנהל את טיקטוק שופ, ערוץ המסחר האלקטרוני של טיקטוק. המעבר של הוקינס הוכרז בפגישה פנימית שנערכה בהובלת בלייק צ'נדלי, בכיר בארגון המפקח על פתרונות עסקיים גלובליים, אשר ימלא בינתיים את תפקידה של הוקינס. בהמשך תחליף טיקטוק את הוקינס באופן קבוע בסמיר סינג, ראש הפעילות של טיקטוק באסיה-פסיפיק מאז יולי 2021.
המינוי החדש של הוקינס הוא חלק מארגון מחדש רחב יותר שנעשה בארבעת החודשים האחרונים, במסגרתו פוטרו כ-20 מנהלים בכירים וגויסה הנהלה חדשה. בסך הכל מספר העובדים בארצות הברית גדל במהלך השנה האחרונה.
השינוי הארגוני מצביע על כך שטיקטוק, אשר צומחת במהירות, אינה חסינה מפני ההאטה בפרסום הדיגיטלי שגרמה למניות של מטא וסנאפ לקרוס בשנה האחרונה. מפרסמים בארצות הברית צפויים להוציא השנה 65.3 מיליארד דולר על מדיה חברתית, עלייה של 3.6% בלבד מהשנה שעברה - והאטה בערך פי 10 בהשוואה לשנת 2021, על פי הערכות של eMarketer.
טיקטוק החליפה בעבר בכירים בארצות הברית בכישרונות שייבאה מחו"ל. למשל ביולי היא העבירה את פהד עות'מאן מדובאי לניו יורק, וקידמה אותו לתפקיד המנהל העולמי של פעילויות השיווק והמודיעין.
הלחץ על מגזר הפרסום הדיגיטלי הניע חברות מדיה חברתית לגוון את מקורות ההכנסה. סנאפצ'ט, מטא וטיקטוק מתנסות בפורמטים חדשים הכוללים משחקים וקניות בשידור חי במטרה להיות פחות תלויים בפרסום.
טיקטוק שופ היא פיצ'ר שהושק בבריטניה בשנה שעברה, שבו משתמשים יכולים לקנות מוצרים מסרטונים ומשידורים חיים באפליקציה. טיקטוק אישרה את כוונתה להרחיב את המסחר האלקטרוני לארצות הברית, ומעריכה שתהיה בהמשך התרחבות בינלאומית נוספת. ערוץ הקניות כבר זמין ברחבי דרום מזרח אסיה, שם הוא מצליח בקרב משתמשים, בעיקר באינדונזיה. בסין צפויות להגיע השנה המכירות מקניות בשידור חי ל-423 מיליארד דולר, כך לפי חברת הייעוץ מקינזי.