סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
נגה הלפרין
נגה הלפרין (צילום: דיויד גארב)

הראיון ששבר אותה ובו נשאלה על סידור לילד: הדרך של מנהלת SciPlay לתפקיד

נגה הלפרין הקימה חברה בגיל 21, עשתה תואר באוניברסיטה הפתוחה ועבדה כמנהלת בחברת פרוייקטים באנגולה. עם ניסיון מאפריקה לא היה לה קל להתברג בתעשייה בישראל לכן היא מאמינה שאצל מועמדים הפוטנציאל חשוב מהניסיון. אלה התשובות שלה לשאלות הפופולריות בראיונות עבודה

מסלול הקריירה של נגה הלפרין, CRO ומנהלת חברת הגיימינג SciPlay הוא לא שגרתי. בגיל 21, מכיוון שהייתה עסוקה בהקמת חברה יחד עם חברים, היא גנזה את התוכניות ללמוד מדעי המוח והשלימה תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה. את הניסיון הניהולי המשמעותי הראשון שלה רכשה בחברה לניהול פרוייקטים באפריקה, באנגולה. כשחזרה ארצה וניסתה להתברג בתעשייה היא גילתה שבראיונות עבודה הרבה פעמים מחפשים את השבלוני והמוכר, ולא בהכרח את הפוטנציאל של המועמד להצליח בתפקיד.
"יש שני ראיונות עבודה שזכורים לי היטב. האחד היה לתפקיד עוזרת מנהלת מותג באחת מהחברות המובילות בארץ שזה היה בשבילי ללכת קצת אחורה בשביל להתברג ולהתקדם. עשיתי את זה כי רק רציתי שמישהו ייתן לי הזדמנות והמראיינת אמרה לי שהניסיון שלי הוא לא בדיוק מה שהם מחפשים. ברגע הזה פשוט התחלתי לבכות תוך כדי הראיון. זה היה מצב מאוד לא נעים אבל הכי אמיתי וכן שיכול להיות כי זה באמת היה מאוד מתסכל שאם לא עשיתי את אותו המסלול בדיוק כמו כולם אז נורא קשה להתברג", היא מספרת.
"הראיון השני שזכור לי היה תהליך מאוד משמעותי עם אחת מחברות הטלקום. זה היה תהליך מאוד רציני שבו נדרשתי להכין מצגת עם תוכניות ולהציג להרבה מאוד גורמים בחברה. באותו זמן היה לי ילד קטן בבית ובסוף, בשיחה עם ה-VPHR, היא ביקשה שאפרט לה את הימים בשבוע של מי יאסוף אותו מהגן כי היא מאוד נלחצה מזה שאני אמא טריה יחסית. ידעתי מחברה שעבדה שם שזה היה אני מול מישהו אחר שהיה בתהליך, ובסוף החליטו לקחת אותו לתפקיד. הייתי מאוד מאוכזבת".
במהלך השנים היא התראיינה וגם ראיינה הרבה מועמדים לעבודה. בגלל הדרך שעברה הלפרין מאמינה שכשמראיינים אנשים חשוב לזהות את הפונטציאל ולא רק את הניסיון. "יש מקרים שבהם מעסיקים מרגישים שמישהו מנוסה בחוץ יוכל להרים את התחום אליו מגייסים. אבל יש הרבה מאוד מקרים שבהם הרבה יותר נכון להכניס מישהו שיש לו את מה שנדרש מבחינת היכולות והגישה גם אם אין לו או לה את הניסיון. בסופו של דבר הוא יהיה איתך כנראה לטווח הארוך. זה עדיין לא מספיק קורה היום שמגייסים על סמך פוטנציאל. אני חושבת שאולי הסיפור שלי יכול להראות שזה הכיוון הנכון".
כאשר היא מראיינת היא שואלת את השאלות הרגילות כמו 'ספר לי על עצמך' אבל מנסה להבין מה מניע את האדם שמולה. "אני אוהבת להבין למה הם רוצים לעבוד בתעשיית הגיימינג ומחפשת את האנשים שמתלהבים לעבוד בתעשייה שלנו ומתחברים לכל מה שיש לה להציע. בדרך כלל אני מנסה להבין מי האדם שעומד מולי, מה מניע אותו ומהם הערכים שלו שהוא מביא איתו לעבודה", היא אומרת.
בצד המראיינת היא מספרת על מועמדת שהיא 'צדה'. תוך כדי הראיון הבינה שאותה מועמדת ממש לא מעוניינת בתפקיד אבל הגיעה לראיון כי רצתה להכיר אותה כדמות מפתח בתעשייה. "לא ידעתי כל כך איך להמשיך משם אבל בדיעבד זו אסטרטגיה מעניינת. גם אם אתה לא מחפש עבודה כרגע חשוב ונכון להכיר אנשי מפתח בתעשייה", היא אומרת.
אלה התשובות של נגה הלפרין, CRO ומנהלת SciPlay ישראל לשאלות הפופולריות בראיונות עבודה:
1. ספרי לי על עצמך
"אני אמא לשני ילדים, נשואה, גרה בתל אביב ועברתי מסלול קריירה מאוד לא שגרתי. הייתי צריכה לסלול לעצמי דרך שלא הייתה קיימת בזמנו.
אני Chief Revenue Officer בחברת סייפליי, אחת מחברות המשחקים המוביליות בעולם, עובדת בחברה מעל שבע שנים ובעולם הגיימינג מעל עשור. מעבר לעבודה, שיש לה חלק מאוד גדול בחיי, אני מאוד מעורבת חברתית וחשוב לי גם להקדיש זמן גם לתחומים האלה. אני מאוד אוהבת לטייל ולעשות ספורט.
כשסיימתי את הצבא התחלתי לעבוד ביואל גבע ומשם יצאתי בגיל מאוד צעיר להיות חלק מצוות הקמה של חברה שנתנה ייעוץ שיווקי בשם מרקט וייז. זה גרם לי לשנות את תוכניות הלימודים שלי וללמוד באוניברסיטה הפתוחה. במקום תואר במדעי המוח למדתי פסיכולוגיה וניהול ובדיעבד זה מאוד השפיע על החיים שלי כי מצד אחד הייתי בהנהלה וייעצתי לחברות בגיל מאוד צעיר ומצד שני היה לי תואר מהאוניברסיטה הפתוחה, שאנשים לא כל כך ידעו איך להתייחס אליו.
בגיל 25 טסתי לאפריקה לעבוד בחברה ישראלית שניהלה פרוייקטים באנגולה. היו לי חברים שעבדו שם והחלטתי שזה הזמן לעשות מהלך כזה נועז, לפני משפחה וילדים. ניהלתי שם כמה תחומים מאוד גדולים במדינת עולם שלישי, לא היו אמצעים דיגיטליים כמעט, הכל היה מאוד בסיסי. עבדתי בתחום של טלקום והתפקיד הראשון היה להקים תשתיות סלולר, תפקיד יותר תפעולי. התפקיד השני היה יותר שיווקי בחברה שייבאה ושיווקה ממש את הטלפונים לכל אנגולה, שזו מדינה שגדולה פי 60 מישראל. היא הייתה אחרי מלחמת אזרחים קשה והיו הרבה אתגרים. הכל התנהל בפורטוגזית שזו שפה שלא ידעתי אבל למדתי תוך כדי, זה היה מאוד מאתגר ומחשל ובעיקר נורא מגניב.
חזרתי מאנגולה אחרי כמעט שלוש שנים בהן ניהלתי תקציבים גדולים וניהלתי אנשים והתמודדתי עם המון מכשולים אבל עדיין בראיונות ראו את התואר הראשון באוניברסיטה הפתוחה והניסיון מאפריקה. התראיינתי לכל מני מקומות והרגשתי שיש לי המון מה להציע אבל חברות לא כל כך ידעו איך לאכול את הניסיון המאוד לא שגרתי שהיה לי. רצו אדם שעבד במשרד פרסום ועבר מתפקיד לתפקיד. היה לי מאוד קשה להתברג. באותה תקופה ייעצו לי לעשות תואר שני אז הקשבתי ונרשמתי לבינתחומי. תוך כדי גם למדתי SEO מכיוון שזו הייתה ההתחלה של השיווק הדיגיטלי ובמקביל עבדתי קשה וחיפשתי את האדם שייתן לי הזדמנות.
התקבלתי לחברת מוטומי, שהייתה אז כמו בית ספר ל-AdTech. מי שגייס אותי, מתן לוין, זיהה פוטנציאל והבין שאפילו שאין לי בדיוק את הניסיון אני מתאימה לנהל שם צוות. היה לי מזל גדול שהוא זיהה את זה ומשם כבר הדרך הייתה הרבה יותר קלה. סיימתי תואר שני , תוך כדי נולדו לי ילדים, אבל כבר היה לי ניסיון מחברה ישראלית מוכרת. ניהלתי צוות, והפכתי להיות מנהלת בתחום הפרסום.
אותו אדם שגייס אותי למוטומי עבר לפלייטיקה וכשחזרתי מחופשת לידה הוא אמר לי שזה המקום בשבילי. צמחתי בפלייטיקה בתחום המרקטינג של המשחק הכי גדול של החברה ומשם עברתי לסייפליי, לתפקיד של CMO שבשנה האחרונה הפך ל- CRO תפקיד יותר חדש, כל חברה מגדירה אותו קצת אחרת. אני מנהלת את כל תחום השיווק והצמיחה אבל גם ערוצי רווניו חדשים כמו התרחבות גלובלית. אני מנהלת את הסייט הישראלי שהפך להיות הסייט הכי גדול אחד המוקדים המשמעותיים בחברה ואני חלק מההנהלה הגלובלית.
2. איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?
"ממשיכה לגדול יחד עם סייפליי. ב-7.5 שנים שאני בחברה עשינו דרך מטורפת. כשהצטרפתי היינו בשליש מההכנסות ומכוח האדם שאנחנו היום. התפתחנו למשחקים נוספים לכיוונים חדשים. אנחנו כבר לא סושיאל קזינו,יש לנו משחקי קז'ואל, הפכנו להיות ציבוריים, הנפקנו בנאסד"ק. אני מאוד מאמינה בחברה וחושבת שאנחנו יכולים להמשיך לעשות דברים מטורפים. אני מאוד מחוברת למה שקורה אצלנו".
המשחקים שאתם מפתחים הם בעצם משחקי הימורים?
"המשחקים אצלנו הם משחקים בשביל הכיף והם חינמיים, משחקי פרימיום. ההבדל בין זה להימורים זה שבהימורים לקבל כסף חזרה. מטרת המשחק היא להרוויח. אצלנו משחקים בשביל לשחק. התוכן בין המשחקים יכול להתשנות בין בינגו, סלוטס, סוליטר או שש-בש וכל אחד בוחר איך כיף לו להעביר את הזמן שלו בבית. כל המשחקים שלנו הם ממש לשם המשחק ורוב השחקנים ישחקו בחינם, 90% מהם. אלה שרוצים לקבל חוויית משחק יותר מועצמת כן בוחרים להפקיד כסף".
3. מהם היתרונות שלך?
"אחד היתרונות שלי הוא שאני באה כדי לנצח ואעשה את כל מה צריך כדי לגרום לזה לקרות. אני מאוד לא בנאדם שמסתכל על המצב הקיים וממשיך להתנהל באותו מצב אלא מחפשת איך אפשר לשפר ולקחת את הדברים לצד הבא. יש לי שילוב טוב בין לחשוב בגדול ומה החזון לבין לפרוט את זה למהלכים אופרטיביים וגם שילוב מאוד טוב של כישורים 'רכים', יכולות בינאישיות ואנליטיות ועסקיות מאוד טובות. אני יכולה להקים צוותים טובים ולעבוד בצורה מאוד טובה יחד איתם על לבנות את העולמות שאנחנו רוצים להצליח בהם".
מהם החסרונות שלך?
"אני לא האדם הכי מסודר שיש. הרבה פעמים זה בא בניגוד לאנשים שהם יותר מסודרים ואסטרטגים, שכל היום אצלם מתנהל באקסלים והם יותר בונים את הארגון ושיטות - אז אני פחות כזאת.
זה גם מתחבר לזה שיותר קשה לי עם תהליכים בתאגידים גדולים. יותר קשה לי לעבוד בעולמות כאלה. אני צריכה לעבוד בארגון של “move fast and break things” ולא ארגונים שבהם כל דבר הוא תהליך מורכב. אני פחות חיה טוב במציאות כזאת אז זה לגמרי יכול להיתרגם כחיסרון בסיטואציות מסוימות".
הארגון שלכם הוא ארגון די גדול, איך זה מסתדר עם יחד?
"זה ארגון גדול אבל הוא מחולק ליחידות ואנחנו עובדים בתעשייה שמאוד צומחת ומאוד דינאמית. אם ניכנס למקום שבו נתנהל בצורה מאוד איטית, שכל דבר ייכנס לתהליך מסודר עם עשרה אישורים לא נוכל להתקדם בקצב שנצטרך. אנחנו החברה בתחום שלנו שצמחה הכי מה ב-2022 באקו סיסטם שהיה מאוד מאתגר.כשרוב החברות הלכו וקטנו אנחנו גדלנו בגלל שידענו לקבל החלטות מהירות ולעשות שינויים מהירים"
4. למה את רוצה את התפקיד?
"אני מאוד מתלהבת מעולם הגיימינג, זו תעשיה מרתקת שמאוד מבוססת דאטה והתנהגות צרכנים וזה שילוב מרתק בעיני, יש בו גם המון מקום ליצריתיות. שמעתי על סייפליי דברים נפלאים ויש משהו בחברות גיימינג שבגלל כל מה שתיארתי קודם, שזה נורא דינאמי והשוק מאוד תחרותי, שגורם להרבה חברות גיימינג ללכת למקום שמבחינת התרבות הארגונית אני פחות מתחברת אליו. בסייפליי מהאדם הראשון שפגשתי הבנתי שיש משהו שונה. שמצד אחד מצליחים להגיע להישגים ומצד שני זוכרים שיש פה בסופו של דבר אנשים שהם המשאב הכי חשוב בחברה ורואים אותם, גם מבחינת לדעת למי יש מקום לגדול ולזהות טאלנט, וגם פשוט לדאוג לאנשים ביומיום. זה משהו שמאוד חשוב לי לעבוד בחברה ולהיות מנהלת בחברה שבה רואים את האנשים ונותנים להם מקום יחד עם זה שמגיעים לתוצאות.
בנוסף, יש פה הזדמנות מטורפת מבחינת תקציבים שמתעסקים בהם. תקציבי המארקטינג בשנה שעברה היו מעל 130 מיליון דולר. אלה תקצבים עצומים שמאפשרים להתנסות בכל מה שעולם השיווק הדיגיטלי מציע היום ולהגיע לרמות הכי גבוהות והכי מקצועיות בתעשייה שזה סופר מלהיב".
5. למה כדאי לנו להעסיק אותך?
"אני באה עם האנרגיה הנכונה ואותם ערכים של החברה והפאשן טו וויין ותוך כדי גם להיות עצמך ואני מאוד טובה בלהקים צוותים אבל גם להתוות את האסטרטגיה יש לי את השילוב של האנליטיות עם היצירתיות ואני לא מפחדת לנסות דברים חדשים ולאתגר את הקיים. ואני חושבת שכשחושבים על תפקיד גדלובלי אני יכולה להביא איתי גם את הניהול של משרד שהוא ישראלי אבל עם הבנה גלובלית, גדלתי בארה"ב ויש לי את ההבנה של התרבות האמריקאית. בנוסף, ראיתי עוד מקומות בעולם אז משהו שיכול לחבר בין התרבויות השונות".