סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גם אנבידיה ופייזר השקיעו: חברת סייטוריזן הישראלית גייסה 80 מיליון דולר

מדובר בהשקעה ראשונה של אנבידיה בחברה שמעסיקה 120 עובדים בישראל. עד כה גייסה סייטוריזן 130 מיליון דולר

חברת סייטוריזן CytoReason הישראלית גייסה 80 מיליון דולר מ- OurCrowd, NVIDIA, Pfizer, ו-Thermo Fischer. בנוסף קיבלה החברה קן אשראי מבנק הפועלים ששימש כגישור עד לגיוס החדש. עד כה גייסה החברה 130 מיליון דולר.
לחברה יש שיתוף פעולה אסטרטגי עם פייזר שכבר הכניס לה למעל ל-100 מיליון דולר וענקית התרופות אף השקיעה בחברה בעבר. לגבי אנבידיה זו השקעה ראשונה שלה בחברה. סייטוריזן (CytoReason) היא חברת טכנולוגיה המייעלת את תהליך קבלת ההחלטות של חברות ביופארמה באמצעות מודלים חישוביים של מחלות.
סייטוריזן תשתמש בהשקעה זו להרחבת יישום המודלים שלה במחלות נוספות, להגדלת מסד הנתונים המולקולרי והקליני הקנייני שלה ולפתיחת נציגות בקיימברידג', מסצ'וסטס בהמשך שנה זו. החברה מעסיקה כיום 130 עובדים מתוכם 120 בישראל.
קיצור לוחות זמנים של פיתוח תרופות ושיפור סיכויי ההצלחה הטכנית והרגולטורית הם בעלי עדיפות עליונה בחברות מדעי החיים. מהירות, בטיחות ודיוק הם אלמנטים קריטיים בקבלת החלטות הנוגעות למו״פ. CytoReason מספקת למובילי תחומי טיפול תובנות ברמה המולקולרית וכלי AI חיוניים המסייעים להם בקבלת החלטות מונחות-נתונים. דבר זה משפר את סיכויי ההצלחה בשלב 2 של הניסויים הקליניים ומייעל את תוכניות המו"פ שלהם.
מאז הכרזתה על הגדלת השותפות שלה עם פייזר ב-2022, צרפה החברה 3 שותפות פארמה מרכזיות, הרחיבה את היריעה של המודלים שלה למחלות של מערכת העצבים המרכזית (CNS), וחתמה על שיתופי פעולה עם ארגונים מובילים לאספקת נתונים.
דוד הראל, מייסד שותף ומנכ"ל: ״העולם מבין שנתונים בלבד אינם מספיקים ושהעתיד של תובנות מונחות-נתונים בפארמה נעוץ בבניית מודלים חישוביים".CytoReason מתכוונת לנצל את המימון הנכנס להאצת התפתחותה ולמיצוב מעמדה בשוק. דבר זה יאפשר לחברות פארמה וביוטק נוספות לשפר את המהירות והדיוק של פיתוח התרופות בתחומי טיפול מגוונים ולרווחת מטופלים ברחבי העולם״.

1 צפייה בגלריה
דוד הראל מייסד מנכ"ל CytoReason
דוד הראל מייסד מנכ"ל CytoReason
דוד הראל מייסד מנכ"ל CytoReason
(צילום: גבע טלמור)