מאסק: אתרום הכנסות מפרסום ומינויים לבתי חולים בישראל ובעזה
מאסק: אתרום הכנסות מפרסום ומינויים לבתי חולים בישראל ובעזה
הבעלים של X ציין כי כל ההכנסות הקשורות באופן כלשהו למלחמה ייתרמו לבתי החולים, וכן לצלב האדום ולסהר האדום; ואיך הוא ידאג שהכסף לא יגיע לחמאס?
אלון מאסק, הבעלים של X (לשעבר טוויטר) הודיע הערב (ג') על גבי הרשת החברתית כי כל ההכנסות מפרסום ומנויים שקשורים באופן כלשהו למלחמה בעזה ייתרמו לבתי חולים בעזה ובישראל וכן לצלב האדום ולסהר האדום. "נעקוב אחר אופן הוצאת הכספים ונעבור דרך הצלב האדום/הסהר האדום", הוסיף לשאלת משתמש כיצד יוודא כי הכספים לא ינותבו לצרכי חמאס והוסיף כי "עלינו לדאוג לחפים מפשע ללא הבדל גזע, אמונה, דת או כל דבר אחר".
ההודעה של מאסק לא מגיעה בחלל ריק. בשבועות האחרונים צייץ המיליארדר אמירות המביעות תמיכה בתיאוריית קונספירציה אנטישמית כי יהודים פועלים להחליף אנשים לבנים באנשים לא לבנים. "דיברת את האמת לאמיתה", כתב. מאסק הסכים גם שיהודים מחזיקים ב"שנאה דיאלקטית" לאנשים לבנים. בעבר מאסק הביע עוד סנטימינטים אנטישמיים אחרים, וציין כי המיליארדר היהודי ג'ורג' סורס "שונא את האנושות" והשווה אותו לנבל העל היהודי של אקס-מן מגנטו, בטענה שהוא רוצה "לשחוק את המרקם של הציוויליזציה".
ראוי לציין כי בין האנשים שפעילים במיוחד בזמן המלחמה בעזה הוא איש הרשת ג'קסון הינקל, שמשלם גם הוא דמי מנוי לטוויטר. הינקל הוא אנטישמי בולט שמפיץ תיאוריות קונספירציה כמו שישראל הרגה את נרצחי טבח 7 באוקטובר ושצה"ל "כרת ראשים של תינוקות פלסטינים". חשבון X של הינקל צבר מעל למיליון משתמשים מאז פרצה המלחמה, ואף שנעשו קריאות רבות להסיר אותו מהרשת בשל המידע השקרי הרב שהוא משתף, דבר לא קרה.
בשבוע שעבר חברת מחקר בשם Media Matters מצאה כי מודעות של חברות גדולות לרבות IBM, אפל, דיסני ואחרות הופיעו ליד פוסטים שקידמו אנטישמיות ושנאה, חלקן אף שותפו על ידי מאסק עצמו. בעקבות הדו"ח מותגים רבים גדולים הפסיקו את הפרסום ב-X. בהמשך לכך הודיע מאסק כי קריאות כמו "מהנהר עד הים - פלסטין חופשית" יביאו להשעיית חשבונות.
אתמול הגישה X תביעה נגד חברת המחקר בטענה כי זו פעלה בזדון נגדה: "Media Matters עיצבה הן את התמונות הללו והן את אסטרטגיית המדיה הנובעת ממנה כדי להוציא מפרסמים מהפלטפורמה ולהרוס את X Corp".