סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

פרשנות
החלה עונת הציד? גוגל נכנסת לתחרות הצפופה בסייבר הישראלי

באמצעות הרכישה גוגל הודיעה לכל שחקניות הענן האחרות שהיא גם במשחק בישראל - ולא רק שהיא במשחק הרכישות, אלא היא מקימה חטיבת סייבר מקומית, באיחור קל יש לציין, ומסתערת על כוח האדם המקומי - בתחום שגם כך נמצא תחת תחרות מתמדת

גוגל ירתה אתמול (ג') את יריית הפתיחה שלה עם רכישת סימפליפיי - אבל היא לא היתה הראשונה לרכוש חברת סייבר מקומית. מיקרוסופט מבססת חלק משמעותי מפעילות הסייבר שלה בעולם על רכישה של חברות מקומיות ומחלקת הסייבר של החברה בישראל היא הפעילות המשמעותית ביותר שלה בתחום. בין הרכישות של מיקרוסופט ניתן לציין את אדאלום, סייבר איקס ואחרות. אבל גוגל נכנסה כעת לעולם השופע של חברות סייבר ישראליות והודיעה לכל שחקניות הענן האחרות שהיא גם במשחק. ולא רק שהיא במשחק הרכישות אלא היא מקימה חטיבת סייבר מקומית, באיחור קל יש לציין, ומסתערת על כוח האדם המקומי בתחום שגם כך נמצא תחת תחרות מתמדת.
האם זו יריית הפתיחה של עונת ציד חדשה? ייתכן מאוד שכן. הרבה פעמים רכישה של חברה מקומית גורמת לחברות אחרות “לגלות” את ישראל מחדש. בעבר רכישה של חברת שבבים אחת בישראל הביאה לגל רכישות בענף, ולא קשה לנחש שמנהלי תאגידים רבים בארה”ב פונים למנהלי ההשקעות שלהם כיום ושואלים אותם למה רק גוגל יכולה לקנות בישראל.
1 צפייה בגלריה
מגזין מנהלים 31.12.20 משרדי גוגל ישראל ב רמת גן
מגזין מנהלים 31.12.20 משרדי גוגל ישראל ב רמת גן
משרדי גוגל ישראל ברמת גן
(צילום: אוראל כהן)
בשנה האחרונה הסייבר היה הילד המועדף של עולם ההשקעות בישראל ויותר מרבע מ־25 מיליארד הדולרים שזרמו לשוק הגיעו אליו. בשנה הקרובה המגמה של השקעה בסייבר לא תפחת, אבל ייתכן שבמקביל נראה בישראל מלחמה חדשה של רכישות של חברות סייבר בשלות עם טכנולוגיות מתאימות לענקיות דוגמת גוגל.
האם חברות הסייבר הישראליות ירוצו לידיים של הענקיות? ככל הנראה לא באותה מהירות שבה נרכשו חברות בעבר. ההון הזמין כיום מאפשר הקמה ופיתוח של חברות גדולות, ולא רק להירכש גם אם בסכומים גבוהים מאוד.