סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
iphone 14 pro max
אייפון 14 פרו מקס. כמה יקר, ככה נמכר (רפאל קאהאן)

לראשונה: מכירות מכשירי הפרימיום היוו ב-2022 יותר מ-50% מסך ההכנסות מסמארטפונים

במקביל לירידה במכירות הסמארטפונים ברחבי העולם, מכירות המכשירים שמחירם הוא 600 דולר ומעלה דווקא עלו ב-1% והקטגוריה הפכה למכניסה ביותר עבור מותגי סלולר רבים. מכירות מכשירי הפרימיום של אפל צמחו ב-6%, ואלה של סמסונג צמחו ב-5%

מכירות הסמארטפונים נפלו בעולם ב-12% ב-2022 לעומת השנה קודם לכן על רקע קשיים מאקרו כלכליים, אך מכירות מכשירי הפרימיום, שמחירם עומד על יותר מ-600 דולר, עלו ב-1% לעומת 2021, כך שקבוצת המחירים הזו תרמה 55% מהכנסות שוק הסמארטפונים העולמי, לראשונה אי פעם.
סגמנט הפרימיום רושם באופן עקבי ביצועים טובים יותר משוק הסמארטפונים העולמי, ומייצג כעת יותר מ-20% מכלל מכירות הסמארטפונים בעולם. באתר Counterpointresearch הסבירו כי אחת הסיבות לכך היא שב-2022 הלקוחות האמידים היו חסינים יותר לקשיים המאקרו כלכליים לעומת הלקוחות האחרים. בהתאם, המכירות בשוק הפרימיום עלו בעוד בקבוצות התחתונות נרשמו ירידות. בנוסף, מכיוון שהסמארטפונים הולכים ונעשים מהותיים יותר ויותר לחיים, אנשים מוכנים להוציא יותר על המכשירים ולהישאר איתם לאורך יותר זמן. זו גם אחת הסיבות שקבוצת המחירים של אלף דולר ויותר צמחה ב-2022 בשיעור השנתי הגבוה ביותר – 38%.
לפי הדיווח, המכירות של אפל צמחו בשיעור שנתי של 6% בשוק הפרימיום, כך שהחברה חולשת כיום על 75% מכלל המכירות בשוק זה. הצמיחה של אפל הייתה יכולה להיות גדולה אף יותר אלמלא השיבושים באספקת מכשירי אייפון 14 פרו ופרו מקס בתקופת חג המולד. אפל גם הרוויחה מהיחלשותה של וואווי בסין.
בסמסונג נרשמה עלייה שנתית של 5% בשוק זה, ועלייה נרשמה גם בחברת HONOR, שהרחיבה את נתח השוק שלה בסין וצפויה להגביר את מאמצי השיווק שלה השנה. לעומת זאת, רוב החברות הסיניות ספגו ירידות מכיוון שרוב המכירות שלהן הן בסין, שם התמודדו בשנה שעברה עם קשיים תפעוליים.
הנתונים מבוססים על דו"ח ניתוח שוק הפרימיום העולמי של הסמארטפונים (Global Premium Smartphone Market Analysis).